دکتر بهنام رضامخصوصی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری اول تاهفتم آبان به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیت ها افزود: این مسمومیت که به وسیلهٔ انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود، اغلب در زمستان دیده می‌شود.
وی اظهار داشت: به این دلیل که اگر دودکش یا تهویهٔ یک مکان مسدود باشد، گاز کربن مونوکسید منتشر شده از موارد مذکور امکان خروج نمی‌یابد، در محیط ساختمان منتشر شده و سبب مسمومیت و در نهایت مرگ می‌شود.
او گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) با بیش از 39 سال سابقه در ارائه خدمت به بیماران مسمومیت، اکنون به عنوان مرکز ارجاع تمام بیماران مسمومیت شهر و استان کرمانشاه می باشد که با داشتن بخش مسمومیت و اورژانس 24 ساعته آماده پاسخگویی به مشکلات ناشی از بروز مسمومیت های عمدی و غیرعمدی اعم از مسمومیت های دارویی، غذایی، سموم و انواع گزشها و گازگرفتگی و مسمومیت با مواد سوزاننده است.
وی تصریح کرد که در نیمه نخست سال جاری چهار هزار و 600 نفر بر اثر انواع مسمومیت ها به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کردند که از این تعداد 44 نفر جان خود را از دست دادند.
دکتر رضا مخصوصی در ادامه با اشاره به رشد روزافزون مشکلات جوامع در حال توسعه و افزایش سطح آگاهی و توقع اقشار جامعه اظهار داشت: بروز مسمومیت های عمدی به صورت خودکشی به خصوص در بیمارانی که از افسردگی و مشکلات خُلقی رنج می برند از معضلاتی است که مراجعین به این مرکز با آنها دست به گریبانند.
وی به وجود انواع پادزهرها در بیمارستان امام خمینی (ره) برای مسمومین اشاره کرد و افزود: مسمومیت های غذایی ناخواسته و تماس با سموم شیمیایی خانگی و کشاورزی و مصرف الکل های غیرمجاز و سمی نیز علت بستری دسته بزرگی از مراجعین می باشد که در این مرکز متناسب با نوع مسمومیت حادث شده، انواع درمانها و پادزهرمورد نیاز به بیماران تجویز می شود.
مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه در ادامه نیز گفت: این مرکز همچنین دارای بخش مراقبت های ویژه (ICU) در راستای ارائه خدمات تخصصی به بیمارانی است که به علت شدت مسمومیت و وضعیت بحرانی نیازمند ارائه خدمات خاص و پایش دقیق وضعیت حیاتی هستند که وجود پزشکان و پرستاران و نیروهای مجربی که با توجه به سال ها تجربه در ارائه خدمت به بیماران مسمومیت در این مرکز، در کاهش مرگ و میر هزاران بیمار نیازمند به این خدمات، نقش بسزایی داشته اند.
بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با مساحت 32 هزار و 500 متر مربع، زیربنای 12 هزار متر، 220 تخت مصوب و 224 تخت فعال، شامل بخش های چشم، گوش و حلق و بینی، سوختگی، داخلی، مسمومیت، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز، عفونی، اتاق های عمل، کلینیک و آی سی یو است.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 17 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه و مابقی در شهرستان ها واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.