سجاد سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این نرخ برپایه پیشنهاد کارگروه ماده 18 آیین نامه ایاب و ذهاب دانش آموزان و مصوبه شورای اسلامی شهر در مورد میزان افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جاری، با 10 درصد افزایش تعیین و اعلام شد.
او با اشاره به میزان افزایش نرخ سرویس مدارس شهر برای خودروهای سواری، ون و مینی بوس در سال تحصیلی 98 - 97 افزود: نرخ خودرو برای آژانس، سواری، خطی و تاکسی به ازای هر نفر به صورت ماهیانه در مسیرهای از یک تا پنج کیلومتر 77 هزار تومان، از پنج تا هشت کیلومتر 99 هزار تومان و از هشت تا 15 کیلومتر، 110هزار تومان است.
به گفته وی ، برای خودروهای ون به ازای هر نفر به صورت ماهیانه قیمت‌ها در مسافت از یک تا پنج کیلومتر 66 هزار تومان، از پنج تا هشت کیلومتر، 77 هزار تومان و از هشت تا 15 کیلومتر 82 هزار و 500 تومان تعیین شده است.
وی همچنین نرخ تعیین شده برای خودرو مینی بوس را به ازای هر نفر به صورت ماهیانه مسیر یک تا پنج کیلومتر، 44 هزار تومان، از پنج تا هشت کیلومتر، 52 هزار و 800 تومان و از هشت تا 15 کیلومتر، 60 هزار و 500 تومان اعلام کرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه ، با تأکید بر لزوم رعایت نرخ و تعداد مجاز سرنشین مطابق با ظرفیت خودرو توسط رانندگان سرویس مدارس اعلام کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی و بازرسان سازمان تاکسیرانی با هر اضافه سرنشین در سرویس مدارس، برخورد قانونی خواهند کرد.
وی با تأکید بر اینکه خودروی سواری سرویس مدرسه باید فقط چهار دانش آموز شامل یک نفر سرنشین جلو و سه سرنشین صندلی عقب داشته باشند، افزود: خودروهای ون حداکثر می‌توانند 9 دانش آموز سوار کنند و مینی بوس‌ها هم بسته به ظرفیت‌ شان (19 یا 21 نفره)، مجاز به سوارکردن دانش آموزان در حد استاندارد هستند.
‏سلیمانی همچنین گفت: امسال هم صرفا شرکت های حمل و نقل عمومی درون شهری زیرپوشش این سازمان می‌توانند در امر سرویس مدارس فعالیت داشته باشند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه ادامه داد: رانندگان متقاضی سرویس مدارس تحت پوشش شرکت های تائید شده توسط سازمان تاکسیرانی، باید دارای برچسب و کارت سرویس مدارس که مبین طی مراحل لازم تعیین صلاحیت است، باشند.
به گفته وی، متقاضیان برای دریافت مجوز سرویس مدارس با معرفی نامه از دفاتر شرکت‌ها به سازمان تاکسیرانی مراجعه کرده و مدارک لازم شامل اصل و کپی گواهینامه معتبر، کارت ملی و شناسنامه، معاینه فنی و بیمه نامه شخص ثالث 2 قطعه عکس پوشه و گیره ارائه دهند.
سلیمانی تأکید کرد: اکیپ های نظارتی سرویس مدارس به صورت مستمر تا پایان سال تحصیلی بر این سرویس ها نظارت دارند.
وی افزود: عملکرد رانندگان سرویس مدارس نه فقط از سوی سازمان و پلیس، بلکه از سوی خانواده‌ها نیز زیر ذره‌بین است و والدین می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عملکرد رانندگان سرویس مدارس، موضوع را با شماره تلفن 38257910 ستاد ساماندهی سرویس مدارس در میان بگذارند و یا به انجمن اولیا و مربیان منطقه اطلاع دهند.
استان کرمانشاه 320 هزار دانش آموز و 30 هزار معلم دارد.
علاوه بر چهار شرکت تاکسی اینترنتی دارای مجوز، 9 هزار و 300 دستگاه تاکسی اکنون در شهر کرمانشاه فعال است.
شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.