به گزارش خبرنگار ایرنا ، گرد و خاک که از جمعه شب با شدت و غلظت زیاد وارد آسمان شهرستان های قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب شد ، باعث کاهش شدید دید افقی و تعطیلی مدارس نوبت صبح و عصر در این مناطق شده است.
تعطیلی مدارس نوبت صبح و عصر در شهرستان های قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران اتخاذ شده است.
فرماندار قصرشیرین گفت: با توجه به آلودگی هوا و شعاع دید 300 متر در این شهرستان ، ستاد مدیریت بحران تصمیم گرفت مدارس نوبت ظهر را نیز همانند مدارس نوبت صبح تعطیل شود.
مرادعلی تاتار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، علت این تصمیم را حفظ سلامت جسمانی دانش آموزان با توجه به تداوم گرد و خاک و غلظت آلاینده ها در جو منطقه ذکر کرد.
وی گفت: امروز غلظت غبار موجود در هوای قصرشیرین ، یک هزار و 384 میکروگرم بر متر مکعب بود و بر همین اساس هوای این شهرستان در وضعیت بحران است.
وی ادامه داد: هواشناسی اعلام کرده است که وضعیت دید تا اواخر وقت امروز بهتر خواهد شد.
سه هزار و 600 دانش آموز قصرشیرینی در 48 باب مدرسه شهری و روستایی این شهرستان تحصیل می کنند.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت ، 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.

** تعطیلی مدارس نوبت عصر سرپل ذهاب
فرماندار سرپل ذهاب نیز با بیان اینکه مدارس نوبت ظهر این شهرستان امروز شنبه تعطیل است ، گفت: با توجه به اینکه شعاع دید افقی در این شهرستان هم اکنون 500 متر است ، با هدف سلامت دانش آموزان ، مدارس نوبت عصر نیز همانند مدارس نوبت صبح تعطیل است.
محبت حمالی نیا افزود: در 24 ساعت گذشته در سرپل ذهاب بیش از 11 میلیمتر باران بارید که با وجود بارش باران خوشبختانه مشکلی برای زلزله زدگان مستقر در کانکس ها نداشتیم و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران نیز پای کار بودند.
در سال تحصیلی جدید، 16 هزار دانش آموز سرپل ذهابی در 221 مدرسه شهری و روستایی و 738 کلاس درس به فراگیری علم و دانش می پردازند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.

** تعطیلی مدارس نوبت عصر گیلانغرب
معاون فرماندار گیلانغرب نیز از تداوم آلودگی هوای این شهرستان به دلیل گرد و خاک خبرداد و گفت: تمامی مدارس نوبت ظهر این شهرستان نیز تعطیل است.
فرهاد همتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعاع دید افقی ناشی از گرد و غبار در روز جاری در این شهرستان 500 متر است و مدارس نوبت صبح و ظهر نیز برای حفظ سلامت دانش آموزان تعطیل شده است.
گیلانغرب در مقاطع مختلف تحصیلی بیش از 9 هزار دانش آموز که این تعداد در 225 آموزشگاه و در قالب 574 کلاس درس تحصیل می کنند.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.