فرماندار قصرشیرین گفت: ورود یک توده گرد و غبار که از شب گذشته (جمعه) آسمان شهرهای مرزی استان کرمانشاه را فرا گرفت ، امروز (شنبه) نیز با تداوم آلودگی هوا ، باعث تعطیلی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی شهرستان قصرشیرین شد.
مرادعلی تاتار به ایرنا اظهارداشت: با توجه به کاهش شدید دید و خطر آن برای سلامت دانش آموزان ، بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران ، مدارس نوبت صبح مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان مرزی در روز جاری تعطیل شده است.
وی اضافه کرد که از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان مرزی 61 روز درگیر گرد و خاک بود که روزهای غبارآلود در فروردین 12، اردیبهشت هفت، خرداد 12 ، تیر 20 ، شهریور 6 ، مهر 2 و آبان نیز 2 روز بوده است.
همچنین گرد و غبار و کاهش دید افقی باعث تعطیل کلیه مدارس نوبت صبح شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب شد.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است. 
شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز همانند قبل، از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند. 
قصرشیرین سه هزار و 600 دانش آموز دارد که در 48 مدرسه شهری و روستایی و 6 مدرسه عشایری در قالب 176 کلاس درس زیرنظر 400 مربی مشغول به تحصیل هستند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار روده است.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.