به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع کرمانشاه با تسلیت فرا رسیدن اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به پیاده روی اربعین و تجمع عاشقان حسین (ع) اشاره کرد و آن را رویدادی بزرگ و تاریخی دانست که می تواند به عنوان رفراندومی برای حقانیت اسلام و شیعه باشد.
او مهمترین رویداد در هفته آینده را برگزاری مراسم اربعین حسینی دانست و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛ «اربعین یک دانشگاه است»، افزود: اگر تمام قدرت‌های جهان جمع شوند نمی توانند چنین تجمعی که از عشق مردم به اعتقاداتشان است، داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ، اربعین را تنها یک عزاداری سنتی ندانست و گفت: این روز یک رفراندوم برای عالم اسلام است که قدرت بی بدیل آن به جهانیان را نشان می‌دهد.
آیت الله علما در بخش دیگری از خطبه های خود با دعوت مسلمانان به رعایت تقوی و تقرب به عدل الهی معرفت را از لازمه‌ های زیارت ائمه اطهار (ع) دانست و گفت: زیارت ائمه معصومین بخصوص زیارت اربعین روح انسان را جلا داده و باعث ارتقاء روح و کمال انسان می شود.
وی تصریح کرد: زیارت با شناخت حرم ائمه معصومین مایه کمال انسان است و نوعی عبادت محسوب می شود و مطمئنا باعث تقرب به سوی خداوند است.
وی همچنین به روز 13 آبان نیز اشاره کرد و گفت: 13 آبان روزی که ترامپ مثلا می خواهد تهدیدهایش را عملی کند تنها یک بلوف سیاسی است و مردم بدانند هیچ کدام از تهدید‌های این آدم در این روز محقق نخواهد شد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.