مراد محمودیان فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارقام خرمای تولیدی این شهرستان شامل زاهدی ، اشرسی ، جعفری ، پیارم ، ربی و دیری است که بخشی از آن به مصرف داخلی و بقیه به دیگر استان های کشور صادر می شود.
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه پروانه مشاغل خانگی با نام بسته بندی خرما برای باغداران فعال صادر شده است این دومین سالی بود که خرمای قصرشیرین در بسته های 10 کیلویی کارتنی ، ظروف پلاستیکی درب دار پنج کیلویی و نایلون 10 کیلویی با آدرس باغ و تاریخ برداشت به بازار مصرف عرضه شد.
وی بیان کرد: شهرستان مرزی قصرشیرین در مجموع 752 هکتار نخیلات دارد که از این میزان 367 هکتار آن غیر بارور و 385 هکتار دیگر نیز بارور است.
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین اضافه کرد که خرمای اشرسی در کشور تنها در قصرشیرین تولید می شود که دارای 2 نوع خشک و نرم ، درشت و گوشتی با کیفیت بالا و بسیار خوش طعم است.
محمودیان فر ، گفت که همچنین محصولات فراوری شده این محصول نیز در قالب دوشاب (شیره خرما) از سوی برخی زنان در قالب مشاغل خانگی نیز به بازار عرضه می شود.
وی افزود: تعدادی از باغداران تا اواخر پائیز در 2 نقطه ورودی قصرشیرین از سمت سرپل ذهاب و گیلانغرب ،بخشی از خرمای برداشت شده را برای مسافرانی که قصد خرید دارند، عرضه می کنند.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت ، دارای 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.