به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست بررسی بودجه 98 که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: اگر در اجرای طرح گرمسیری مخزن نداشته باشیم تنها آب را از یک نقطه یا به نقطه دیگر منتقل کرده ایم؛ هنر ما باید نگهداری از آب باشد، انتقال آب به تنهایی هنر نیست.
وی با اشاره به وجود سد «هواسان» در مسیر طرح گرمسیری گفت: هنوز امکان افزایش ارتفاع سد هواسان به منظور استفاده به عنوان مخزن وجود دارد.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید سد «پاتاق» تعیین ‌تکلیف شود تا از آن نیز به عنوان مخزن طرح گرمسیری استفاده کنیم.
طرح «سامانه گرمسیری» غرب کشور قرار است با انتقال آب رودخانه سیروان، هزاران هکتار از زمین های کشاورزی استان های کرمانشاه و ایلام را سیراب و آب شرب جمعیت زیادی را هم از تامین کند.
آب سیروان که از به هم پیوستن 2 رودخانه قشلاق و گاوه رود شکل گرفته، در مسیر حرکت به سمت مرز عراق پذیرای رودخانه های ژاد رود، قشلاق رود، لیله، لوشه، زمکان و دشت حر است.
بیشتر آب پنجمین رودخانه بزرگ کشور بدون آنکه حق‌آبه ایران را بپردازد، از مرز خارج می شود و پس از ورود به سرزمین عراق و یکی شدن با چند رودخانه دیگر در آغوش دجله آرام می گیرد تا بیشتر سودش به عراقی ها برسد.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود به بودجه سال 98 اشاره کرد و گفت: در 2 ماهی که تا ابلاغ بخشنامه بودجه 98 زمان داریم باید تمام مدیران به صورت شبانه روزی تلاش کنند تا سهم استان افزایش پیدا کند.
وی با تاکید بر اینکه باید مطالبات اصلی مردم را در لایجه بودجه سال 98 ببینیم، اظهار داشت: مدیران از ظرفیت ‌نمایندگان مجلس و استانداری کمک بگیرند تا بتوانیم مبلغ اعتبارات ملی استان را افزایش دهیم.
به گفته استاندار کرمانشاه ، تنها راه افزایش اعتبارات ملی استان کرمانشاه رایزنی با وزارتخانه ها و پیگیری مداوم مدیران استانی در این زمینه است.
بازوند ، به اعتبارات هزینه ای کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: اعتبارات هزینه ای استان پایه ضعیفی دارند که باید این مشکل برطرف شود.
وی تامین اعتبار برای پروژه آبشوران را نیز یکی از نکات ضروری در بودجه سال 98 دانست و گفت: پروژه ساماندهی رودخانه آبشوران ‌یکی از مطالبات جدی مردم کرمانشاه است که باید تعیین ‌تکلیف شود.
به گفته استاندار کرمانشاه ، باید با اجرای طرح های فاینانس و پرداخت تسهیلات پروژه ساماندهی به رودخانه آبشوران به اتمام برسد.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه هنوز بخشی از بودجه های عمرانی استان در سال 97 جذب نشده است، گفت: دستگاه های اجرایی و مدیران نسبت به جدب اعتبارات مدیریت بحران کم کاری کرده اند و باید جوابگو باشند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.