به گزارش ایرنا؛ محمودرضا مرادی دوشنبه شب در آئین گرامیداشت و تقدیر از برگزیدگان جشنواره های فرهنگی ، ورزشی ، قرآنی و علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: عنوان این مجموعه، دانشگاه است و فارغ از این که در چه راستایی فعالیت می کند بر پایه 2 ستون استاد و دانشجو برپاست و خروجی آن باز هم در خدمت همان هدف کلی است.
وی بیان کرد: اگر می خواهیم‌ خیمه این دانشگاه برپا باشد باید این 2 ستون را حفظ کنیم و اگر یکی از این 2 ستون سست و یا دچار شکستگی و نقص شود دیگر به برپایی خیمه نمی توان امیدوار بود و طبعا انتظار سایه سار از آن نباید داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به تلاش این دانشگاه در آماده سازی امکانات لازم در راستای پرورش دانشجو ‌در مدت تحصیل تصریح کرد: برای بروز و نمو استعدادهای دانشجویان امکانات رفاهی متعددی در دانشگاه فراهم شده است.
مرادی افزود: در خوابگاه ها برنامه ریزی کرده ایم تا با تمام کمبودهای فضای فیزیکی در دانشگاه همین فضاها و‌ کلاس ها و‌ آزمایشگاه ها را نوسازی و آماده سازی کنیم و شرایط فعالیت های تحقیقی ، ورزشی ، فرهنگی و هنری را بیش از پیش مهیا سازیم .
وی ادامه داد: دانشجویان باید در کنار تحصیل و ممتاز بودن در رشته خود به عنوان وظیفه اصلی ، با حضور فعال در دیگر عرصه های اجتماعی و فرهنگی الگوی اخلاقی و رفتاری شوند و با استمرار و تداوم در این مسیر گام بردارند لذا کتابخانه ها ، آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برای کاوش و تحقیق دانشجویان برای درخشش آن ها فراتر از دانشگاه آماده هستند.
وی خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان برگزیده در جشنواره های مختلف فرهنگی ، ورزشی و قرآنی از همان دسته دانشجویانی هستید که فراتر از سقف کلاس و‌ دانشکده و دانشگاه خود سرآمد شده اید و در کشور درخشیده اید و این درخشش شما هم‌ برای خانواده و هم دانشگاه به عنوان یک غرور و افتخار باقی می ماند.
او تصریح کرد: دانشجویان ما در سال گذشته و سال جاری در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی و ورزشی خوش درخشیدند و موفق به کسب عناوین کشوری فراوان شدند و این پویایی دانشجویان خستگی را از تن به در می کند.
مرادی اضافه کرد: من به عنوان رئیس دانشگاه در جمع بزرگان استان و وزارت بهداشت از اینکه چه میزان بودجه یا فلان تعداد ساختمان داریم به عنوان افتخار سخن نمی گویم و بلکه از شما خواهم گفت و این شما و افتخارات شماست که به عنوان موفقیت‌ دانشگاه شاخص و‌ مطرح می شود.
در سال تحصیلی جدید نزدیک به 900 دانشجو به شمار دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه شد.
اکنون با احتساب دانشجویان ورودی جدید، حدود پنج هزار و 166 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده شامل دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.
85 رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد 14 رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و 20 رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، 25 رشته کارشناسی ارشد، 22 رشته کارشناسی و 2 رشته کاردانی است.
این دانشگاه همچنین 453 عضو هیات علمی دارد.
120 دانشجوی خارجی نیز در رشته های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
اکنون در مجموع بیش از 100 هزار دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در حوزه درمانی نیز در مجموع 17 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه واقع شده است.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.