احمد صفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به معرفی افراد جدید برای چهار وزارتخانه از سوی رئیس جمهوری افزود: به نظر من این افراد باید برای تنویر افکار عمومی به صراحت بگویند چرا پیشنهاد رئیس جمهوری را قبول کرده اند؟ آیا برای خروج کشور از بحران اقتصادی موجود که مردم را آزار می دهد، برنامه ای کاربردی دارند یا فقط برای تصاحب کرسی وزارت آمده اند؟
وی اظهار داشت: وزرای پیشنهادی دولت اگر قادر به رفع مشکلات مردم نیستند و فقط برای نشستن بر کرسی وزارت آمده اند، صادقانه انصراف دهند.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قاعدتا این افراد باید برنامه هائی بهتر از وزرای قبلی برای سامان دادن به کسب و کار مردم ، مهار بیکاری، کاهش قیمت مسکن و اجاره بهای کمرشکن خانه ها، تأمین معیشت و رفاه اقشار جامعه ، مهار تورم و گرانی های سرسام آور، افت قابل توجه ارزش پول ملی و شرایط سخت حاکم بر صنعتگران و تولیدکنندگان ارائه دهند وگرنه مجلس به آنها رأی نخواهد داد.
صفری تصریح کرد: هر کدام از وزرای پیشنهادی اگر نمی توانند دردی را از ملت دوا کنند و در حوزه کاری خود منشاء تحول و خیر برای مردم باشند، فارغ از نظر مجلسیان در باره آنها، وجدانشان نباید اجازه دهد این مسئولیت جدید را بپذیرند.
او گفت: بدون شک بنده به عنوان خادم مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هنگام تصمیم گیری و رأی دادن در باره صلاحیت یا عدم صلاحیت هر یک از این افراد، فقط مردم را در نظر می گیرم و این شاخص ها را مدنظر قرار می دهم نه خط کشی های سیاسی و جناحی مرسوم را.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌ جمهوری روز یکشنبه در نامه ای به علی لاریجانی، محمد اسلامی، فرهاد دژپسند، محمد شریعتمداری و رضا رحمانی را به ترتیب به عنوان وزیران پیشنهادی راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.