به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون که در محل هتل لاله این شهر برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه از دیرباز محل پرورش ورزشکاران زیادی در 2 بخش قهرمانی و پهلوانی بوده است.
وی افزود: نام استان کرمانشاه با ورزش و بخصوص ورزش های پهلوانی عجین است و نام آوران زیادی برای جمهوری اسلامی ایران از این خطه سرافزاز افتخارآفرینی کرده اند.
بازوند ادامه داد: شهر تاریخی بیستون نیز امروز برای چهارمین دوره میزبانی رقابت های سنگنوردی جهان را برعهده گرفته است و میزبان ورزشکاران داخلی و خارجی زیادی شده است.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جهانیان مردم این دیار را با پهلوانی و مهمان نوازی می شناسند، اطمینان خاطر داد ورزشکارانی که از اقصی نقاط جهان و استان های مختلف ایران به کرمانشاه و شهر بیستون سفر کرده اند در مدت اقامت خود حتما به این نتیجه خواهند رسید.
وی همچنین با ابراز خرسندی از حضور کوهنوردان خارجی در ایران و استان کرمانشاه، گفت: شما به امن ترین کشور منطقه خاورمیانه و سپس به یکی از امن ترین استان های ایران سفر کرده اید و حتما از اقامت خود لذت خواهید برد.
بازوند با بیان اینکه جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون با ایام اربعین حسینی (ع) مصادف شده است، گفت: استان کرمانشاه محل عبور بسیاری از زائرانی است که در بزرگترین رویداد مذهبی جهان شرکت می کنند.
استاندار کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد تا در دوره های آتی جشنواره سنگنوردی بیستون بازهم شاهد حضور ورزشکاران خوب این رشته از کشورهای مختلف جهان باشیم.
در چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون که تا سوم آبان ادامه خواهد داشت، 120 ورزشکار داخلی و خارجی به رقابت باهم می پردازند.
دوره های اول تا سوم جشنواره جهانی سنگ نوردی بیستون به ترتیب در سال های 89، 91 و 93 برگزار شد.
در محوطه تاریخی بیستون که در 30 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده تاکنون بیش از 150 اثر تاریخی شناسایی شده که مهمترین آن کتیبه و سنگ نگاره های داریوس هخامنشی است که به ثبت جهانی رسیده است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.