دکتر تورج شیرزادیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تجهیزات کافی برای خدمات رسانی به زائران اربعین در اختیار بیمارستان ها گذاشته شده و نگرانی در خصوص تجهیزات پزشکی مصرفی در استان نداریم.
وی با تشریح اقدام های صورت گرفته در مراکز درمانی ویژه برگزاری ایام اربعین گفت: تمام مراکزی که در مسیر زائران حسینی از شهرستان کنگاور تا مرکز کرمانشاه هستند با هدف درمان به موقع و موثر به زائران مجهز به مراکز بهداشتی شدند و آماده ارائه خدمات مناسب و مطلوب هستند.
وی با بیان اینکه سال گذشته مرز خسروی به دلیل مسائل امنیتی بسته شده بود تصریح کرد: امسال پیش بینی می شود در صورت بازگشایی مرز خسروی بیش از 500 هزار زائر از این مرز خارج شوند که درهمین راستا تجهیزات پزشکی بیمارستان و اورژانس شهرستان قصرشیرین توسعه داده شده است.
شیرزادیان با اشاره به تجهیزات انجام شده در بیمارستان قصرشیرین گفت: سال گذشته 2 اتاق عمل و هشت تخت دیالیز به بیمارستان 96 تخت خوابی شهرستان قصر شیرین افزوده شد و 14 تخت آی سی یو (ICU ) نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.
مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در راستای خدمت رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب مجهز به تعدادی تخت ویژه، تخت های بستری و امکانات اورژانسی و دیالیز شدند و شهرستان دالاهو حد فاصل اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب نیز به آزمایشگاه، تخت بستری و اورژانس مجهز شدند.
وی ادامه داد: سال گذشته یک بخش در یکی از بیمارستان های اسلام آباد غرب مجهز به چندین تخت ویژه، 15 تخت ICU و MRI شد که متاسفانه به دلیل زلزله بخشی از این بیمارستان تخریب شد.
شیرزادیان در خصوص تجهیز بیمارستان های مرکز استان نیز گفت: تمام بیمارستان های کرمانشاه برای خدمات رسانی به زائرین اربعین آماده هستند و از لحاظ ملزومات پزشکی، کامل و آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستند که در راستای تامین تجهیزات بیمارستانی در این ایام 20 تخت و 30 برانکارد به بیمارستان آیت الله طالقانی تحویل داده شده است.
وی اظهار داشت: از سال گذشته حدود یک میلیارد تومان تجهیزات مصرفی و اورژانسی در بیمارستان قصرشیرین انباشت شده است که در صورت باز شدن مرز در سال جاری، نگرانی در خصوص تجهیزات پزشکی مصرفی در کرمانشاه نخواهیم داشت.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در مجموع 17 بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد هفت بیمارستان در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه واقع شده است.
هشتم آبان مصادف با اربعین شهادت امام حسین (ع) است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.