به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در جلسه هم اندیشی با رییس و هیات امنای دانشگاه رازی کرمانشاه که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ از تلاش های علمی و میدانی دانشگاهیان در زلزله قدردانی کرد و خواستار تدوین کتاب های علمی از این حادثه شد.
او همچنین خواستار برگزاری کنفرانس ها و همایش های علمی از زوایای مختلف زلزله 7.3 ریشتری در سطح استان و کشور شد و گفت: مستند سازی و انتقال تجارب از حوادث سرمایه گذاری بسیار با ارزشی است که دیگران از آن درس بگیرند و دیگر تکرار نشود.
بازوند با اشاره به وقوع پنج هزار و 180 پس لرزه بعد از زلزله بزرگ 7.3 ریشتری استان در سال گذشته گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های مردم مناطق زلزله زده این پس لرزه ها است و نمی گذارد آنها یک شب بدون خوف و نگرانی بخوابند.
وی اضافه کرد: باید جامعه علمی و دانشگاهی در مناطق مناطق زلزله زده و در بین مردم حضور یابند و از نظر علمی علت این پس لرزه های مهیب را برای آنها توضیح دهند تا مردم کمتر نگرانی داشته باشند.
در ادامه این جلسه مقرر شد از خیران مدرسه ساز، حوزه بهداشت و درمان، بانک های خیر، دستگاه های اجرایی فعال در آستانه سالگرد زلزله 7.3 سال گذشته استان قدردانی شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.