هوشنگ بازوند روز جمعه در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی پرویزخان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسایل و مشکلات موجود در پایانه های مرزی از جمله مرز رسمی و بین المللی پرویزخان در کارگروه ویژه مرز مطرح و برای حل آن تصمیم گیری می شود.
وی با بیان اینکه سازمان پایانه ها و گمرک قرار بود نسبت به آسفالت بازارچه پرویزخان اقدام کنند که تاکنون در این زمینه اقدام اساسی صورت نگرفته است ، گفت: آسفالت این مسیر یکی از طرح های مهم و زیربنایی است و مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط باید نسبت به عملیاتی کردن این طرح اهتمام بیشتری داشته باشند.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه ، بر لزوم نصب درب ریلی حل فاصل مرز ایران و عراق در محل بازارچه رسمی و بین المللی پرویرخان قصرشیرین به منظور تسهیل در تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی تاکید کرد و اظهارداشت: این طرح نیز باید در آینده نزدیک عملیاتی شود.
بازوند ، با اشاره به آغاز راهپیمایی اربعین حسینی از مرزهای ایلام و جنوب کشور ، اضافه کرد که با توجه به سرریز شدن کامیون های حامل کالاهای صادراتی به مرزهای سومار ، پرویزخان و خسروی در استان کرمانشاه ، مسئولان باید تدابیر لازم را برای تسهیل در تردد کامیون های صادراتی به کار گیرند.
وی با اشاره به تردد روزانه 2 هزار کامیون حامل کالاهای صادراتی از بازارچه رسمی و بین المللی پرویرخان بیان کرد: نظارت و کنترل این تعداد کامیون های صادراتی کاری سخت و طاقت فرساست و نیروهای هنگ مرزی در این زمینه تلاش شبانه روزی دارند.
استاندار کرمانشاه پیش از ورود به قصرشیرین، از واحدهای مسکن مهر شهید شیروی سرپل ذهاب بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند ساخت و سازها و بازسازی مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، بازوند همچنین پس از بازدید از مناطق مختلف شهر سرپل ذهاب ، در نشست با زلزله زدگان سرپل ذهاب در محل فرمانداری از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنان قرار گرفت و برای تسهیل در روند ساخت و سازها ، دستوراتی صادر کرد.
شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی ، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می شود.
بیش از 54 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.
7079/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.