به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع امام شافعی، از دولت خواست با تدابیر کارشناسانه تحریم های دشمن و توطئه های محتکران و گرانفروشان را نقش بر آب کند.
وی در ادامه اقدام های اخیر آمریکا در تحریم ملت ایران را نیز محکوم کرد و گفت: آنها نمی خواهند از سیاست شکست خوردن تحریم نسبت به ملت مقاوم ایران پند بگیرند و این بار هم در چاه نادانی خود گرفتار می شوند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه ها، گروگانگیری عده ای از مرزبانان را در شرق کشور محکوم کرد و این اعمال مذبوحانه را موجب نگرانی خانواده هایی دانست که فرزندان بی گناه خود را در بند می بینند که نتیجه ای جز انزجار و تنفر ملت از عاملان آن ندارد و تاکید کرد مسئولان تمام تلاش خود را برای رهایی آنان انجام دهند.
ماموستا محمدی همچنین از اقدام اخیر دستگاه قضا برای زندانیان مهریه تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود نمایندگان مجلس طرحی را پیش بینی کنند تا جوانانی که با گرانی های اخیر ناتوان از پرداخت مهریه شده اند تعیین تکلیف شوند .
وی همچنین از خانواده ها خواست در ازدواج ها سخت گیری نکنند و زندگی فرزندانشان را به فروپاشی و زندان هدایت نکنند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود، قلوب عاری از کینه و عداوت را نشانه فرد مسلمان دانست که صاحب آن توصیه های اسلام و آیات کریمه قرآن را رعایت کرده و به آن مومن است.
ماموستا محمدی اصرار در گناه و تکرار آن را باعث کدر شدن قلوب دانست و گفت: برخی چنان در گناه و پلیدی غرق شده اند که دیگر از تکرار آن هراسی ندارند و احساس نمی کنند باید توبه کنند.
خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه، بدگمانی، کینه ورزی و قضاوت یک جانبه را رفتاری دانست که افراد نسبت به هم بی اعتمادی می کنند و فاصله در میان اجتماع انسانی فراهم می کند و با اصل وحدت و برادری منافات دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.