به گزارش ایرنا، مسعود شریفی چهارشنبه شب در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان در استانداری کرمانشا، گفت: از 24 بلوک مسکن مهر شهر سرپل ذهاب سه بلوک که قابلیت بازسازی نداشتند به صورت کامل تخریب شدند.
وی افزود: اکنون کار اجرایی به منظور بازسازی 21 بلوک باقی مانده از مسکن مهرهای سرپل ذهاب در حال انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه 310 نیروی کار برای بازسازی مسکن مهر های سرپل ذهاب به کارگیری شده اند، عنوان کرد: با توجه به روند مطلوب کارهای اجرایی در مسکن مهرها 6 بلوک تا پایان آذر ماه تکمیل و به مردم تحویل داده خواهد شد.
شریفی ادامه داد: کار بازسازی دیگر بلوک های مسکن مهر سرپل ذهاب نیز تا پایان سال به صورت کامل به اتمام خواهد رسید.
وی در رابطه با مسکن مهرهای شهر اسلام آبادغرب نیز گفت: کار ساخت و بازسازی مسکن مهرهای این شهرستان نیز اکنون در حال پیگیری است.

** برخورد قضایی در انتظار متخلفان مسکن مهر است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه چندی پیش با بیان اینکه روند بررسی علت ریزش ساختمان های مسکن مهر ادامه دارد، گفت: متخلفان در ساخت مسکن مهر شهرهای اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب به دستگاه قضایی معرفی می شوند تا برخورد مناسب با آنان انجام شود.
مهرداد سالاری اظهار داشت: کار آسیب شناسی دلیل ریزش ساختمان های مسکن مهر در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان 96 کرمانشاه در شورای فنی استان در حال بررسی است.
وی افزود: مقصران اصلی در ساخت و سازهای مسکن مهر پس از شناسایی توسط شورای فنی به دادستانی معرفی می شوند تا برخورد قضایی لازم با آنها انجام شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.