حسن سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه وزارت نیرو باید برای تامین منابع آب دشت بحرانی کنگاور و خشکسالی منطقه به سد آناهیتا توجه جدی داشته باشد، اضافه کرد: سال گذشته نیز با پیگیری ها و مکاتبات فراوان با سازمان برنامه بودجه و وزارت نیرو 9 میلیارد تومان اعتبار به این سد اختصاص یافت.
وی افزود: دستور تخصیص کل اعتبار سد آناهیتا صادر شده و تاکنون 85 درصد جذب و 15 درصد باقیمانده نیز تا پایان سال جاری جذب خواهد شد.
وی در ادامه از پیشرفت 64 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: سد مخزنی کبوترلانه بر روی جریان خروجی سراب آناهیتا از سرشاخه های رودخانه خرم رود احداث شده است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه به دنبال آبگیری سد در سال 98 هستیم، تصریح کرد: یکی از ضرورت های آبگیری سد تملک زمین های باقی مانده بالا دست سد است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصور من این است که با تخصیص این مبالغ می‌توان تا حد مطلوبی امور احداث این سد و خرید اراضی بالادستی کشاورزان را به مرحله مناسبی رساند.
سد آناهیتا که قابلیت نگهداری 6 میلیون متر مکعب آب برای شرب و سه میلیون متر مکعب برای صنعت را دارد ، قادر است در زمان افتتاح، آب یک هزار و 800 هکتار از اراضی زیرکشت پایین دست سد کنگاور را تامین کند.
ارتفاع این سد از پی 60 متر و از بستر رودخانه نیز 56 متر است.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.