مظفر رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس اعلام دولت 10 درصد باقی مانده از طلب گندم کاران استان کرمانشاه تا 10 روز آینده پرداخت خواهد شد.
وی اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود 640 هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور با بیان اینکه 74 مرکز خرید گندم در استان کرمانشاه کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را بر عهده دارند، افزود: مراکز خرید گندم شرکت غله تا خرید آخرین محصول گندم کاران همچنان به کار خود ادامه می دهند.
رحیمی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی یک هزار و 300 تومان و هر کیلوگرم گندم درم یک هزار و 330 تومان است، گفت: براساس تقسیم بندی صورت گرفته کشاورزان باید گندم خود را به مراکز خرید مجاور خود تحویل دهند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 کشور وعده داد: 50 درصد از پول کشاورزان تا 2 روز پس از خرید گندم آنان توسط بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.
وی در رابطه با خرید کلزا نیز گفت: 17 مرکز خرید در کرمانشاه تاکنون حدود 20 هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری کرده اند که کل مطالبات کشاورزان معادل 55 میلیارد و 423 میلیون تومان پرداخت شده است.
امسال گندم در سطح 413 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی استان شامل 97 هزار هکتار گندم دیم و 316 هزار هکتار گندم آبی کشت شد.
تاخیر در وقوع بارندگی ابتدای فصل تا اول آذرماه سال گذشته و قطع بارندگی ها از اول اسفند تا 20 فروردین امسال موجب بروز خسارت در مزارع غلات دیم مناطق گرمسیر به میزان 50 تا 60 درصد و در مناطق معتدل و معتدل سرد بین 25 تا 30درصد شد.
کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود و این ظرفیت بزرگ به عنوان یکی از محورهای توسعه پایدار می تواند نقش موثری در ایجاد شغل و رونق اقتصادی استان داشته باشد.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.