رضا خواجه ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشارکت و همکاری مردم در بازسازی مناطق زلزله زده باعث شد که برابر برنامه زمانبندی شده حرکت کنیم و در همین راستا تعهد ستاد بازسازی برای تحویل 12هزار و 500 واحد مسکونی با اولویت اول در مناطق روستایی استان کرمانشاه تا پایان شهریور امسال محقق شد.
وی اظهار داشت: از ابتدای وقوع زلزله تاکنون با آغاز عملیات بازسازی، 34 هزار و 970 واحد مسکونی در استان کرمانشاه پی کنی شد و 32 هزار و 350 واحد نیز عملیات آرماتوربندی و فونداسیون آنها انجام شده است.
وی بیان کرد: همچنین 27 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در مرحله اسکلت بندی ، 21 هزار واحد در مرحله دیوارچینی ، 21 هزار و 500 واحد در مرحله اجرای سقف است و عملیات گچ و خاک 16 هزار واحد مسکونی نیز انجام شد.
این مقام مسئول اضافه کرد که همچنین تاکنون عملیات تعمیر و مرمت 53 هزار و 350 واحد مسکونی از مجموع 59 هزار و 785 واحد تعمیری پایان یافته است.
به گفته خواجه ای ، تداوم این همدلی ،همکاری و مشارکت صد درصدی مردم در ادامه روند بازسازی موثر است و باعث می شود که تعهد ستاد بازسازی در زمان تعیین شده تحقق یابد.
وی ادامه داد: با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور ، 14 هزارمین واحد مسکونی روستایی استان کرمانشاه در چند روز گذشته افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به تامین آهن آلات مورد نیاز برای تسریع در روند بازسازی گفت: در مرحله دوم 11 هزار و 500 تن آهن آلات با قیمت تعاونی خریداری شد که تاکنون هفت هزار تن آن وارد منطقه و بین متقاضیان توزیع شده است.
وی افزود: بقیه آهن آلات خریداری شده نیز در حال بارگیری و حمل به مناطق زلزله زده است و به محض تحویل آن به انبار آهن آلات، بین مردم توزیع خواهد شد.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.