به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمود رستگاری نجف آبادی از نزدیکان پنجمین شهید محراب ، در این مراسم آیت الله اشرفی اصفهانی را دارای شخصیتی عرفانی و ربانی عنوان کرد که همواره آرزوی شهادت داشت و همیشه دعا می کرد شهادت نصیب او شود.
او در ادامه شخصیت برجسته و عرفانی شهدای محراب مانند شخصیت شهید اشرفی اصفهانی را یک سرمایه بزرگ برای انقلاب اسلامی برشمرد که با معرفی جنبه های مختلف شخصیتی و رفتاری اسلامی آنها می توان به الگویی برای زندگی اسلامی تبدیل کرد.
حجت الاسلام رستگاری با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در زنده نگه داشتن واقعه کربلا و راه شهدای این حادثه بزرگ گفت: برای زنده نگه داشتن آرمان ها و اهداف انقلاب و اسلام همواره زندگی بزرگانی همچون شهید اشرفی اصفهانی برای نسل جوان باید احیا شود.
آیت الله عطاء الله اشرفی اصفهانی در 1281 هجری خورشیدی در خمینی شهر اصفهان چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی را در این شهر به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه اصفهان رفت.
او که علاقه ی زیادی برای آموختن داشت در 22 سالگی رهسپار قم شد. وی در این شهر به تحصیلات خود تا درجه ی اجتهاد ادامه داد و با تلاش و کوشش موفق شد، در 40 سالگی به درجه اجتهاد برسد.
اثرهای ارزشمند همچون البیان، تفسیر قرآن، خلاصه ای از تفاسیر شیعه و سنی، مجمع الشّتات و مجموعه ای در باره ی حروف مقطعه قرآن گنجینه های گرانقدری است که این عالم فرهیخته از خود به یادگار گذاشته است.
او در سال های منتهی به پیروزی شکوهمند انقلاب یعنی 1356 تا 1357 رهبری مردم کرمانشاه را در مبارزه علیه شاه و نظام استبدادی بر عهده گرفت.
پس از پیروزی انقلاب در بیست و دوم بهمن 1357 هجری خورشیدی با حکم امام خمینی (ره)، امام جمعه کرمانشاه شد. با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه کشورمان، به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و با سخنرانی های خود، روحیه رزمندگان اسلام را تقویت می کرد.
سرانجام منافقین در نماز جمعه 23 مهر 1361 با انفجار نارنجک وی را در محراب نماز جمعه کرمانشاه به شهادت رساندند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.