مرادعلی تاتار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان سوخت قاچاق با هوشیاری ماموران گمرک ، نیروهای هنگ مرزی ، ارتش و نیروهای امنیتی در عملیات های مختلف و با رصد کامیون های خروجی و یا از قاچاقچیان و عرضه کنندگان سوخت غیرمجاز کشف و ضبط شده است.
وی علت عمده قاچاق سوخت در این شهرستان مرزی را کاهش قیمت داخلی به نسبت کشور‌های منطقه و نیز افزایش نرخ ارز بیان کرد و اظهار داشت: این امر باعث افزایش پرونده‌های قاچاق سوخت در سالجاری به نسبت سال گذشته شده است.
وی اضافه کرد که سوخت های قاچاق کشف شده پس از توقیف و طی مراحل قانونی به نمایندگان شرکت نفت تحویل داده شده است.
فرماندار قصرشیرین افزود: همچنین با رصد نیروهای هنگ مرزی ، امنیتی و ارتش ، از ابتدای امسال تاکنون 433 راس احشام از قاچاقچیان در مرزهای این شهرستان کشف و ضبط شده است.
تاتار ادامه داد: همچنین با اشراف کامل نیروها مرزبانی و امنیتی ، از ابتدای امسال تاکنون 79 قبضه سلاح ، 21 عدد مهمات ، 214 عدد ماهواره و یکهزار و 338 قوطی انواع مشروبات الکلی از قاچاقچیان در قصرشیرین کشف شده است.
وی امنیت حاکم در مرزهای قصرشیرین را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: این مهم در سایه تلاش شبانه روزی نیروهای امنیتی ، هنگ مرزی و ارتش حاصل شده است.
شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی ، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می شود.
بیش از 54 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.
مرز خسروی در 20 کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.