به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی یکشنبه شب در سی و هفتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ از بانک ها خواست با توجه به شرایط اقتصادی کشور با بنگاه های تولیدی همکاری بیشتری داشته باشند و نسبت به پرداخت تسهیلات و گرفتن ضمانتنامه ها زیاد سخت گیری نکنند.
او در ادامه به دستورالعمل سرمایه در گردش برای دریافت تسهیلات از سوی بانک ها اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی که در تحریم های ناجوانمردانه قرار داریم، بانک ها در اجرای دستورالعمل های بانکی بیشتر شرایط اقتصادی کشور را درک کرده و مدنظر قرار دهند.
در ادامه ستاد تسهیل و رفع موانع استان کرمانشاه مشکلات اقتصادی چهار بنگاه تولیدی استان کرمانشاه را مورد بررسی قرار داد.
مشکل دریافت تسهیلات بانکی شرکت شیمی زان شهرک صنعتی فرامان با اشتغال زایی 13 نفر، که بانک مربوطه با قبول پردازش قسمتی از تسهیلات بانکی مصوب شده این شرکت بعد از بررسی وضعیت فعلی کارخانه موافقت کرد.
کارخانه پارس حفاظ با تولید انواع کنتاکتورها با اشتغالزایی 100 نفر دومین بنگاه اقتصادی بود که به دلیل عدم ترخیص کالا آن از گمرک نیمه فعال شده بود و منجر به بیکاری کارگران شده که مقرر شد ترخیص هرچه سریعتر این کالاها پیگیری شود.
مسدود شدن حساب کارخانه مرمریت سنگ غرب با اشتغال زایی 11 نفر سومین بنگاه اقتصادی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که با پرداخت بدهی اقساط کارخانه رفع مشکل شد و از مزایده بیرون آمد.
ابهام در گرفتن مالیات از کارخانه شیرین بیان زاگرس ، چهارمین کارخانه تولیدی بود که مورد بررسی شد و مقرر گردید در کمیسیونی این ابهام رفع شود.
این کارخانه با اشتغال زایی 50 نفر ، ظرفیت تولید هزار تن پودر و عصاره شیرین بیان را دارد که بیشتر آن به کشور آلمان صادر می شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.