به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل اله رنجبر روز دوشنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری که در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد از اشتغال جوانان به عنوان مهم ترین دغدغه مسئولان، مدیران و کارشناسان یاد کرد و گفت: این موضوع باید سرلوحه کار قرار گیرد و باید در کنار سرمایه گذاران باشیم چرا که تولید و سرمایه گذاری می تواند مشکل اشتغال را حل کند.
وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال پایدار روستایی بودجه کافی وجود دارد، ادامه داد: سهم آورده برای اشتغالزایی در این حوزه 10 درصد است و حجت بر ادارات تمام است و همه می توانند در این حوزه سهمیه داشته باشند.
فرماندار کرمانشاه تاکید کرد که همه دستگاه هایی که به نحوی طرح اشتغال زایی دارند می توانند در توسعه اشتغال روستایی نقش آفرینی کنند که شهرهای کوزران و ماهیدشت نیز مشمول دریافت این تسهیلات می شوند و انتظار می رود همه دوستان مبلغان خوبی برای این طرح باشند و بانک ها یاری رسان ما باشند.
فرماندار کرمانشاه تاکید کرد، باید به روستاها و بخش ها سرکشی شود و نسبت به جذب این تسهیلات اقدام شود در 2 بخش کوزران و ماهیدشت تسهیلات اشتغالزایی خوبی وجود دارد که نرخ آن 6 درصد است و در واقع در این 2 بخش هیچ گونه محدودیت رسته ای شغلی وجود ندارد و تنها نیاز به 10 درصد آورده دارد.
رنجبر تصریح کرد: از 212 طرح اشتغال پایدار روستایی معرفی شده به بانک تنها 12 پرونده تسهیلات دریاف کرده اند که هیچ قصوری از ادارات پذیرفته نیست و اگر تا برگزاری جلسه بعدی اشتغال، وضعیت رسیدگی به پرونده های بیشتر تغییری نکند مدیرانی که برای پیگیری اقدام نکرده اند معرفی خواهند شد.
رنجبر خاطرنشان ساخت، بخشداران کوزران و ماهیدشت باید لیست طرح های اشتغال زایی از دستگاه های اجرایی و بانک ها را بگیرند و در انتظار مکاتبه باقی نمانند تا بررسی شود که چرا از این میزان تنها تسهیلات 12 پرونده پرداخت شده است و ساده نباید از از کنار پرداخت این تسهیلات گذشت.
وی با بیان اینکه برای اشتغال پایدار روستایی نیز سهمیه وجود دارد، افزود: اگر بحث سامانه کارا رفع نشد، بخشداران درخواست ها را به صورت دستی به بانک ها ببرند تا پس از آن بتوانیم موضوع سامانه را پیگیری کنیم.
شهرستان کرمانشاه بیش از 50 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.