سیدیونس شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون همچنین عملیات پی کنی 2 هزار و 839 واحد مسکونی، بتن ریزی و اجرای فونداسیون 2 هزار و 534 واحد، اسکلت بندی 2 هزار و 351 واحد، دیوارچینی 2 هزار و 77 واحد و عملیات گچ و خاک یک هزار و 909 واحد مسکونی در روستاهای سرپل ذهاب از سوی بنیاد مسکن استان همدان به عنوان ستاد معین ساخت و ساز پایان یافته است.
پس از وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری در غرب کرمانشاه ، استان های خراسان رضوی ، اصفهان ، مازندران و همدان به عنوان معین ستاد بازسازی، کار بازسازی و ساخت و ساز در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب را بر عهده دارند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ابراز امیدواری کرد با مشارکت و همکاری مردم تا پیش از سالگرد زلزله مهیب 21 آبان پارسال، بازسازی واحدهای مسکونی روستایی در سرپل ذهاب پایان یابد.
شریفی، میانگین پیشرفت فیزیکی روند ساخت و ساز روستاهای زیر پوشش بازسازی در دهستان قلعه شاهین، دهستان بشیوه و پاطاق و حومه از توابع شهرستان سرپل ذهاب را 70 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: تلاش بر این است تمام واحدهای آسیب دیده تا پیش از سالگرد زلزله به متقاضیان تحویل داده شود و تحقق این مهم مرهون مشارکت هرچه بیشتر مردم است.
در زلزله آبان پارسال 32 هزار واحد مسکونی در شهرستان سرپل ذهاب دچار آسیب شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7079/7399/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.