به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم استان در هفته گذشته برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس بود که آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک ابرقدرت در عرصه جهانی نقش آفرینی می کند.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک ‌امر حیاتی بود که به نظام جمهوری اسلامی زندگی و به تمام کشورهای اسلامی معنی بخشید، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران‌ برای تمام جهان الگو شد و معنای واقعی دفاع از کشور را به دنیا معرفی کرد.

** نیروهای مسلح هرگونه تهدیدی را در نطفه خفه می کنند
فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب ارتش نیز در مراسم رژه نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هرگونه تهدیدی را در داخل و خارج از فضای سرزمینی کشور در نطفه خفه خواهند کرد.
امیر سرتیپ ‌دوم فرهاد آریانفر اظهار داشت: دفاع مقدس و حماسه مردم قهرمان کرمانشاه، جزو درخشان ترین دوران تاریخ ایران اسلامی محسوب می شود.
فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در غرب کشور با بیان اینکه دفاع مقدس یادآور سال های از خودگذشتگی مردم ایران برای حفاظت از کشور است، گفت: ما در راه دفاع از ملت بزرگ ایران اسلامی و سرزمینمان با تمام توان به میدان خواهیم رفت.

** 59 مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه افتتاح شد
59 مدرسه مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در آغاز سال تحصیلی 98 - 97 توسط دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری روز یکشنبه هفته گذشته از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
در مراسم افتتاح همزمان این مدارس که در دبستان تازه ساخت 12 کلاسه 'قیام'‌ شهر سرپل ذهاب برگزار شد، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و دیگر مسئولان استانی حضور داشتند.
دکتر روحانی از استاندار پرتلاش و مردم قهرمان و صبور کرمانشاه به خاطر همراهی و تلاش در بازسازی و افتتاح 59 مدرسه تخریب شده در اثر زلزله قدردانی کرد.

** 12هزار و 300 واحد احداثی روستایی آماده بهره برداری است
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: اکنون ساخت 12هزار و 300 واحد احداثی در روستاها به عنوان اولویت اول از سوی ستادهای معین پایان یافته و این واحدها آماده بهره برداری است.
رضا خواجه ای افزود: ستادهای معین بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده متعهد شدند که تا پایان شهریور امسال 12 هزار و 500 واحد مسکونی را در روستاها احداث کنند که هم اکنون این تعداد واحد آماده بهره برداری است.
وی اظهار داشت: امید است تا پایان امسال نیز عملیات ساخت مابقی واحدهای احداثی روستایی به پایان برسد.
خواجه ای در پایان گفت: تاکنون عملیات آواربرداری و پی کنی 34 هزار واحد، آرماتوربندی و فنداسیون 30 هزار و 500 واحد، دیوارچینی17 هزار و 950 واحد، اسکلت گذاری 24 هزار و 500 واحد، سقف گذاری 18هزار و 500 واحد، اجرای گچ و خاک 12 هزار و 700 واحد و نصب درب و پنجره برای 12هزار و 280 واحد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اجرا شده است.

** آغاز ثبت نام زائران اربعین از 5 مهر
مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: فرآیند ثبت نام زائران اربعین حسینی سال 97 از روز پنجشنبه 5 مهر آغاز شده است.
حامد دارابی در همایش تجلیل از دست اندرکاران حج 97 که در سرسرای اجتماعات اداره حج و زیارت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: 18 دفتر فعال در سطح استان آماده هستند تا از زائران اربعین حسینی (ع) ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: همچنین این آمادگی وجود دارد تا با راه اندازی 100 دفتر موقت سهولت بیشتری به ثبت نام زائران اربعین داده شود.

** سخنان رئیس جمهوری عظمت جمهوری اسلامی را به دنیا نشان داد
استاندار کرمانشاه گفت: سخنان رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابهت و عظمت جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد.
هوشنگ‌‌ بازوند در نشست شورای اداری استان در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: در مقابل سخنان آقای روحانی، صحبت های ترامپ تمسخر حاضران را به همراه داشت که نشان از قدرت ایران اسلامی بود.
وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس عنوان کرد: در دفاع مقدس خدا باوری مردم حرف اول را می زد و این امر باعث شد که رزمندگان به پیروزی برسند.
بازوند تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس سند پایداری و مقاومت این ملت است که با خون شهدا امضا شد.

** هفت میلیارد ریال کالای احتکاری در کرمانشاه کشف شد
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف هفت میلیارد ریال کالای احتکار شده در منزلی مسکونی واقع در یکی از محلات شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: در بازرسی از این منزل مسکونی حدود سه هزار قلم کالا شامل انواع مواد خوراکی، شوینده ها و لوازم و ظروف یک بار مصرف کشف شد.
سردار منوچهر امان اللهی یادآوری کرد: با هماهنگی اداره کل تعزیزات و تا تعیین تکلیف نهایی کالای احتکار شده، این منزل تعطیل و صاحب آن نیز در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

** بعضی ها دنبال تحریف و تخریب واقعیت های جنگ هستند
فرزند مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: برخی افراد در داخل کشور به دنبال تحریف، تخریب و وارونه جلوه دادن واقعیات جنگ هستند که این خیانت به شهدا، امام (ره) و نظام است.
یاسر هاشمی رفسنجانی در همایش نقش آیت الله رفسنجانی در دوران دفاع مقدس که در تالار دانشکده هنر کرمانشاه به همت حزب توسعه برگزار شد، افزود: طبق اسناد تاریخی، ریشه جنگ، به نارضایتی عراقی ها از قرارداد الجزایر بر می گردد.
وی دوران هشت سال دفاع مقدس را از دیدگاه آقای هاشمی رفسنجانی به پنج دوره تهاجم عراق به ایران ، زمین گیر شدن عراقی ها در کشورمان، بازپس گیری سرزمین های تصرف شده و آغاز عملیات های پیروزمند ایران و ورود نیروهای خودی به خاک عراق و ورود مستقیم آمریکا به جنگ و حملات شیمیایی عراق تقسیم کرد.

** حادثه تروریستی اهواز سند دیگری بر جنایات آمریکاست
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حادثه تروریستی اهواز سند دیگری بر جنایات ددمنشانه آمریکای جنایتکاری است که از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به کشور و ملت بزرگ و مقاوم ایران کوتاهی نمی کند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در حادثه تلخ و تاسف بار تروریستی اهواز که منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها تن از هموطنان خوزستانی ما شد؛ دست استکبار به خوبی در آن معلوم بود و آمریکا بازهم جلوی چشم جهانیان ثابت کرد که به هیچ کس رحم نمی کند.
وی همچنین با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل، به اظهارات روسای جمهوری ایران و آمریکا پرداخت و گفت: حاضران در این اجلاس از یک سو برای رئیس جمهور ایران و بیان شفاف مواضع جمهوی اسلامی دست زدند و ایشان را تشویق کردند و از سوی دیگر به اظهارات رئیس جمهور نیمه عاقل آمریکا خندیدند.
خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: تشویق شدن رئیس جمهوری ایران توسط مهمانان مجمع عمومی سازمان ملل و خنده تمسخرآمیز آن ها به خاطر اظهارات رئیس جمهور آمریکا معنا و مفهوم زیادی داشت که افراد عاقل آن را درک می کنند.
7458/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.