به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرماندار جوانرود در آیین افتتاح این واحدهای مسکونی گفت: با پیگیرهای استاندار کرمانشاه و مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با وجود تنگناهایی که بوده روند بازسازی مناطق زلزله زده به خوبی پیش می رود.
رستگار یوسفی افزود: از 2 هزار واحد تخریبی نوع یک و 2 در شهرستان جوانرود پیشرفت فیزیکی این واحد با 40 درصد در حال اجراست.
وی اظهارداشت : تاکنون یک هزار و 50 واحد تخرببی نوع یک و 2 به بانکها معرفی ، 390 واحد در مرحله کچ کاری و 200 واحد نیز پایان کار دریافت کرده اند.
یوسفی با بیان اینکه به علت کمبود سیمان ، میلگرد و تیرآهن وقفه ای در کار ساخت واحدهای مسکونی بوجود آمده بود، خاطرنشان کرد : این موضوع نیز با پیگیری استاندار و مهندس تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آستانه حل شدن است.
وی یادآورشد: سعی می کنیم تا فصل بارندگی 90 درصد کار واحدهای مسکن روستایی زلزله زده را به اتمام برسانیم.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گفت : با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد بازسازی در روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه طبق برنامه زمان بندی شده پیش می رود و با تلاش و جدیت مردم و پشتیبانی دولت بازسازی روستاها در اولویت کار است.
علیرضا تابش ، به 2 برنامه زمان بندی برای بازسازی مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه های زمان بندی ما این بود که تا آخر شهریور 12 هزار واحد مسکونی را در روستاها به اتمام برسانیم که در این مدت کار ساخت 12 هزار و 500 واحد روستایی به پایان رسیده است.
وی اظهارداشت : برنامه زمان بندی دوم هم این است که تا سالگرد وقوع زلزله (21 آبان) 90 درصد واحدهای تخریبی را بازسازی و طبق برنامه زمان بندی پیش می بریم.
تابش خاطرنشان کرد : زلزله زدگان مشکلات ریز و درشت فراوانی دارند که عمده آنها مصالح ساختمانی است که پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود: سیمان و میلگرد و تیرآهن را تامین کردیم باز هم کمبود احساس می شود، کارخانه میلگرد قول داده میلگرد مورد نیاز مردم تامین کند و تامین سیمان نیز به یک وقفه ای خورده است که این مشکل هم برطرف می شود.
تابش از پنج میلیون تومان وام تکمیلی برای واحدهای زلزله زده روستایی خبر داد و گفت: این وام را تامین کرده ایم و درهفته های آینده به زلزله زدگان پرداخت می شود.
وی یادآورشد: همچنین پنج میلیون تومان وام بلاعوض دیگر به زلزله زدگان روستایی پرداخت خواهد شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دید.
8066/7453
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.