به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی روز چهارشنبه در سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر کرمانشاه با اشاره به عقب ماندگی اقتصادی استان با وجود پتانسیل های فراوان اقتصادی، افزود: اگر رویه های اقتصادی کنونی درست است پس چرا الان رتبه 28 فضای بهبود کسب و کار و درآمد سرانه نصف میانگین کشوری را داریم.
حاتمی با بیان اینکه باید از شکست ها و موفقیت های گذشته درس گرفت، «مدل اقتصاد مولد» را تنها راه برون رفت استان از مشکلات کنونی اعلام کرد.
او ویژگی مدل اقتصاد مولد را بر پایه کار سخت، جسورانه و هوشمندانه دانست و گفت: در این مدل اقتصادی فضای اندیشه و طرح ریزی را به نخبگان و اساتید استان واگذار می شود که به مسئله شناسی و حل مشکلات اقتصادی استان بپردازند.
وی مرحله اجرایی مدل اقتصادی مولد را دارای سه راهبرد همزمان بهبود فضای کسب و کار، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و نیمه فعال و جذب سرمایه گذاری جدید عنوان کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه مطالبه گری، حمایت از ایده های نو، کوتاه کردن فرآیند اداری صدور مجوزها با الکترونیکی کردن آنها را جز شاخص های مهم راهبرد بهبود فضای کسب و کار در این مدل معرفی کرد.
وی همچنین گفت: مجموعه مسئولان استان به هیچ وجه اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی و نیمه فعال را نخواهند داد و فورا به مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی می شود و از تعطیلی آنها جلوگیری خواهد شد.
حاتمی همچنین در راستای حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از تعطیلی این واحدها به مصوبه کارگروه ستاد تسهیل استان مبنی بر اینکه هیچ دستگاه خدمت رسان دولتی حق قطع خدمات بنگاه های اقتصادی بدون اجازه این ستاد را ندارد ، اشاره کرد.

** استان کرمانشاه 2 هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغال دارد
حاتمی در ادامه به اعتبارات کرمانشاه اشاره کرد گفت: این استان در سال جاری 2 هزار میلیارد تومان اعتبارات اشتغال دارد و در این زمینه هیچ مشکلی ندارد.
او اضافه کرد: استانداری از ایده های اشتغال زا و به صرفه اقتصادی قاطعانه حمایت می کند و اعتبارات فقط به طرح ها و ایده های اشتغالزا و توسعه ای تخصیص داده می شود نه به هر طرحی.
این مقام مسئول با بیان اینکه کار برای انجام دادن بسیار زیاد است بر ترویج فرهنگ کار در استان تاکید کرد و نبود فرهنگ کار را یکی علل عقب ماندگی اقتصادی کرمانشاه دانست.
حاتمی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور بیان داشت: دیگر کار با حرف و شعار درست نمی شود، باید عملا و با روحیه جهادی و سخت کار کردن به جنگ مشکلات اقتصادی رفت.
وی در پایان به فعالان اقتصادی از جمله تعاونی های اقتصادی قول داد: هر هفته با آنها راجع به مشکلات اقتصادی جلسه بگذارد و از ایده آنها در حل مشکلات کمک بگیرد.
هم اکنون چهار هزار و 200 تعاونی در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد 80 درصد فعال هستند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا دارد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.