به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از کارگزاران حج سال 97 اظهار داشت: در مراسم اربعین سال گذشته نیز این آمادگی در بین مسئولان کشورمان برای اعزام زائران از مرز خسروی وجود داشت اما مسئولان عراقی موفق به فراهم کردن زیرساخت های لازم نشدند.
وی ادامه داد: رایزنی ها برای اعزام زائران اربعین در مراسم امسال از طریق مرز خسروی نیز از مدت ها پیش توسط مسئولان وزارت کشور آغاز شده و این امیدواری وجود دارد تا امسال شاهد تحقق این مهم باشیم.
الهی تبار یادآور شد: همچنین استاندار کرمانشاه نیز امروز (4 مهر) عازم تهران شده تا مذاکراتش را برای تردد زائران اربعین از مرز خسروی دنبال کند و امیدواریم در مراسم امسال شاهد بازگشایی مرز و از سرگیری کار اعزام زائران به عتبات عالیات باشیم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه به حادثه تروریستی اهواز اشاره و اظهار داشت: پشت پرده این حرکت ددمنشانه استکباری قرار دارد که پس از پیروزی انقلاب دست به هر کاری زد تا جمهوری اسلامی را به زانو در آورد اما هرگز در تحقق اهداف شوم خود موفق نشد.
وی تصریح کرد: در سال های اخیر نیز مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و عربستان نقشه های زیادی علیه کشورمان طراحی کرده اند اما تمامی دسیسه های آنان به برکت ولایت فقیه و هوشیاری و بصیرت ملت انقلابی ایران خنثی شده است.
الهی تبار گفت: اظهارات خصمانه و مداخله جویانه رئیس جمهور آمریکا و خروج یک جانبه از قرارداد بین المللی برجام همگی حاکی از ناراحتی و عصبانیت استکبار از ایران به خاطر موفقیت ها و پیشرفت های خیره کننده ای است که پس از پیروزی انقلاب داشته ایم.
معاون استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به مسئله حج امسال اشاره و اظهار داشت: با تلاش های کارگزاران زحمتکش حج؛ زائران در کمال امنیت و احترام مناسک حج را به جا آورده و به کشور بازگشتند.
وی در پایان با قدردانی از تلاش های صورت گرفته، ابراز امیدواری کرد در سال های آتی زائران بیشتری از طریق استان کرمانشاه عازم سرزمین وحی شوند.
در این مراسم با اهدای لوح و جایزه از دست اندرکاران حج 97 و جمعی از خبرنگاران استان تجلیل شد.
در مناسک حج امسال یک هزار و 130 نفر از زائران استان های کرمانشاه، لرستان و ایلام از طریق فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه عازم خانه خدا شدند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.