به گزارش ایرنا؛ آیت الله مصطفی علما روز سه شنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس در دیدار با فرماندهان نظامی مستقر در استان کرمانشاه، افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با در دست داشتن تجهیزات پیشرفته نظامی در اوج آمادگی به سر می برند و آمادگی کامل برای دفاع در برابر هر متجاوزی را دارند.
وی با بیان اینکه جهان بر روی مجموعه نظامی ایران حساب باز می کند، گفت: دشمنان ما به خوبی می فهمند که چه قدرتی در جمهوری اسلامی وجود دارد، از این رو جرات ندارند به این کشور اسلامی نزدیک شوند.
او با تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی اهواز گفت: حادثه تروریستی اهواز به شدت در جوامع مختلف جهانی محکوم است و توجیه پذیر نیست.
آیت الله علما با بیان اینکه روحیه شهادت در کشور زنده است، اظهار داشت: در زمان لازم مردم به ویژه جوانان برای دفاع تمام قد از کشور پای کار هستند و به میدان خواهند آمد.
وی در ادامه سخنان خود با تبریک هفته دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ تحمیلی برکاتی برای ما به همراه داشت، گفت: دفاع مقدس، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک الگو در جهان مطرح کرد.
امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: در جنگ تحمیلی تمام ‌کشورهای جهان علیه ملت ایران تجهیز شدند اما در نهایت نتوانستند راه به جایی ببرند.
آیت الله علما با اشاره به قدرت آموزه های اسلام، ادامه داد: محمدرضا شاه خود را ژاندارم منطقه می دانست اما امام ‌خمینی(ره) با دست خالی و با تکیه بر حمایت مردم توانست بر رژیم طاغوت غلبه کند.
وی عنوان کرد: روحیه انقلابی که امام راحل پس از به روی کار آمدن جمهوری اسلامی ایجاد کرد باعث شده است که امروز مسلمانان به خوبی در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: ایران در دوران دفاع مقدس هیچ تجهیزاتی در اختیار نداشت اما ایستادگی مردم و روحیه انقلابی آنان، جمهوری اسلامی را در دنیا بیمه کرد.
امام جمعه کرمانشاه به قدرت جریان مقاوت در جهان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: یمن و سوریه به پیروی از درس های دفاع مقدس در مقابل دشمنان خود ایستادگی می کنند.
وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی نیز گفت: اگر به شکلی کار‌ کنیم که روحیه شهادت طلبی جوانان و فرهنگ ایثار در بین مردم از بین رود، بدون شک خیانت کرده ایم.
او با بیان اینکه آمریکا جایگاه گذشته خود را در جهان از دست داده است، عنوان کرد: آمریکا امروز آن کشور 50 سال پیش نیست؛ سران این کشور خیلی هنر کنند می توانند کشور خود را حفظ کنند.
آیت الله علما افزود: تحریم های آمریکا علیه ایران سند محکمی بر تاثیر گذاری ملت بزرگ ایران اسلامی در جهان و منطقه است.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان ما از اسلام و قدرت آن می ترسند، اظهار داشت: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب از اسلام سیلی محکمی خورد و اکنون نیز کماکان به دنبال گرفتن انتقام از انقلاب و اسلام است.
استان کرمانشاه 371کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ بود.
این استان 9هزار و 800شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
31 شهریور الی 6مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
7445/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.