نرگس یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح که می توان از آن به عنوان طرح پیکرسنجی نیز نام برد ، مشخص می شود که نقاط ضعف جسمی و حرکتی زنان روستایی، بیشتر در کدام یک از مناطق استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی زنان روستایی موجب بروز بخشی از ناهنجاری ها در آنان شده ادامه داد: با انجام این طرح درصدد هستیم که این بانوان شناسایی شوند و سپس تلاش می کنیم تا فقر حرکتی پیش آمده در آنان را با استفاده از نظر متخصصان و خانه های ورزشی روستایی از بین ببریم.
یوسفی با بیان اینکه این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرایی می شود، اظهار داشت: روستاها از بین مناطق متعدد با اقلیم متفاوت آب و هوایی انتخاب شده تا نتیجه و خروجی مثبتی کسب شود.
مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه از وجود 85 خانه روستایی در استان خبر داد و افزود: در این مراکز امکانات و تجهیزات متعددی در اختیار ورزشکاران برای گرایش آنان به ورزش قرار داده شده است.
وی در بخش دیگر از سخنانش از «پارک گام» به عنوان برنامه دیگر در بخش بانوان برای نیمه دوم سال جاری نام برد و افزود: این برنامه در رده های متعدد سنی برای سالمندان، بانوان باردار، ناشنوایان، بیماران خاص و غیره اجرا می شود و برای هر کدام از آنان مسافت پیاده روی مشخص می شود.
یوسفی با تاکید براینکه این طرح حتی به صورت خانوادگی نیز می تواند اجرا شود، یادآور شد، براساس برنامه ای تعریف شده، میزان سوزاندن کالری براساس تعداد گام ها مشخص خواهد شد.
46 هیات فعال ورزشی بانوان هم اکنون در استان کرمانشاه فعال است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.