‍به گزارش ایرنا؛ امید قادری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به کمک های بهزیستی به دانش آموزان نیازمند اشاره کرد و افزود: اهدای بسته حمایتی و کمک آموزشی به تعداد 170 کودک کار و خیابانی شناسایی شده در استان به ارزش 300 هزار تومان در قالب طرح «مهرانه» در آستانه سال تحصیلی جدید یکی از کمک های بهزیستی است.
او گفت: اجرای طرح «لبخند مهر» با کمک مشارکت مردمی و خیران برای کودکان نیازمند و مناطق زلزله زده استان که خیران و مردم می توانند با واریز کمک های خود به شماره حساب 2345363800 بانک ملت نزد شعبه میدان شهدا و همچنین شماره گیری #300★733★ بهزیستی را در اجرای این طرح یاری کنند.
او تأمین وسایل کمک توانبخشی دانش آموزان معلول توسط بهزیستی و همچنین پرداخت کمک هزینه سرویس مدارس به منظور ایجاد فرصت های برابر برای دانش آموزان معلول را از دیگر برنامه های در دست اجرای بهزیستی اعلام کرد.
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در ادامه گفت: در این استان 305 مهد کودک وجود دارد که از این تعداد 142 مهد شهری، 107 مهد کودک نیز روستایی هستند که تعداد 22 هزار و 730 کودک در این مهدها تحت آموزش قرار می گیرند.
قادری افزود: عملیات ساخت 11 مهد کودک تخریب شده در مناطق زلزله زده با کمک خیران آغاز شده که ساختمان آنها تا دی ماه امسال آماده بهره برداری خواهد بود.
وی تصریح کرد: شهریه مهدهای کودک براساس رتبه بندی به مهدهای کودک بی ستاره، تک ستاره، 2 ستاره، سه ستاره و چهار ستاره (تعداد 9 مهد در استان) تعیین می شود که هرچه تعداد ستاره ها بیشتر باشد امکانات آموزشی بیشتری وجود دارد.
وی اضافه کرد: تعداد 2 هزار و 777 کودک در مهدهای کودک مناطق حاشیه شهر وجود دارند که در راستای حمایت از آنها طرح یک وعده غذای گرم در محل این مهدها به منظور جلوگیری از سوء تغذیه از 15 مهرماه سال جاری به اجرا در می آید.
او گفت: با توجه به اینکه سال گذشته شهریه مهدهای کودک در مناطق زلزله زده رایگان بود، امسال با برنامه ریزی صورت گرفته شهریه ها برای خانواده های نیازمند در این مناطق که نیازمندی آنها توسط نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی شناسایی شود ، رایگان خواهد بود و همچنین شهریه برای کودکان نیازمند مناطق محروم نیز رایگان است.
قادری اظهار داشت: هفته گذشته با تلاش های صورت گرفته و حمایت های دولت مستمری ماهیانه 15 هزار و 500 خانوار پشت نوبتی بهزیستی استان و نیازمند برقرار شده و همچنین هرماه مددجویان می توانند سبد کالا را به ارزش 100 هزار تومان دریافت کنند.
نزدیک به 53 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه از خدمات بهزیستی بهره ‌مندند که از این تعداد 33 هزار نفر معلول و 6 هزار نفر نیز زنان سرپرست خانوار هستند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.