به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرالله رخشانی مهر روز یکشنبه در مراسم افتتاح 59 مدرسه مناطق زلزله زده که در مدرسه «قیام» ‌شهر سرپل ذهاب برگزار شد، اظهار داشت: باید آمادگی لازم برای مقابله با بحران های طبیعی را داشته باشیم و در این میان مدرسه نیز باید نقش خود را در برابر زلزله و حوادث بخوبی ایفا کند.
وی با بیان اینکه در زلزله غرب کشور نیز بسیاری از مدارس به مدیریت بحران کمک کردند، گفت: مدارسی که در کرمانشاه تخریب شدند در دستور کار نوسازی قرار داشتند و هیچ مدرسه نوسازی در مناطق زلزله زده تخریب نشده است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با توجه به دانش همکارانم در نوسازی ، مدارس ما توانایی رویارویی با زلزله را خواهند داشت و در زلزله های احتمالی آسیب نخواهند دید تا در بحث مدیریت بحران بتوان از آنها استفاده کرد.
رخشانی مهر افزود: 200 مدرسه در مناطق زلزله زده در دست احداث قرار گرفتند که امروز 59 مدرسه به بهره برداری رسید که امیدواریم مابقی مدارس نیز هرچه زود تر افتتاح شوند.
وی با بیان اینکه 50 درصد مدارس کشور در سالهای 96 و 97 توسط خیران ساخته شد، گفت: به غیر از یک هنرستان در ثلاث باباجانی کلاس های مناطق شهری در ساختمان ها برگزار می شوند.
رییس سازمان نوسازی مداری کشور در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: توسعه یافتگی به توسعه ساختمان ها نیست بلکه اگر بخواهیم کشوری را توسعه یافته ببینیم باید به سراغ آموزش و پرورش برویم.
رخشانی مهر افزود: قبل از انقلاب سرانه فصای آموزشی یک و نیم ‌متر بود که اکنون برای هر دانش آموز پنج و 2 دهم متر فضای آموزشی داریم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از 325 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.