به گزارش خبرنگار ایرنا، بازهم تاسوعا و عاشورایی دیگر از راه رسید تا بیرق های عزا بر فراز هر کوی و برزن برافراشته و طنین «حی علی العزا» از زمین و زمان به گوش برسد و عرشیان و فرشیان سوگوار حسین بن علی (ع) امام تشنه لب و خاندان و اصحاب باوفایش شوند.
ماه محرم، ماه غم و اندوه و مصیبت مسلمانان و بلکه آزادی خواهان جهان است، ماهی که در آن درس استقامت، مبارزه با ظلم و فدا کردن عزیزترین کسانت در راه اعتقادات را به انسان ها می آموزد.
محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و حکایت آزاده ترین انسان هایی است که حاضر شدند در سخت ترین شرایط ممکن سختی تیغ و شمشیر را بر خود بخرند اما دست از حمایت امام و مولای خود بر ندارند.
محرم، ماه سردار رشیدی است که در شب عاشورا امان نامه دشمن را به صدها تکه تبدیل می کند و بانگ بر آورد که «هیهات اگر دست از یاری مولای خود حسین بر دارم».
محرم، ماه آن بانوی جلیله ای است که بر فراز گودال قتگاه، تیغ دشمن را بر گلوی برادر دید اما بر این مصیبت عظما صبر کرد تا طاقت از کف اهل حرم نرود.
و محرم، ماه آن امام شهیدی است که در عصر روز عاشورا، یکه و تنها در میان صدها تن از دشمنان فریاد «هل من ناصر ینصرنی» سر داد اما کسی نبود که لبیکش بگوید و به یاری و حمایتش بپا خیزد.
حال پس از گذشت یک هزار و 379 سال از واقعه جانسوز عاشورا، مسلمانان جهان و بلکه همه آزادیخواهان در این ایام رخت عزا بر تن می کنند، بر سر و سینه می زنند و در غم بی پایان مولا و مقتدایشان اشک ماتم می ریزند.
همزمان با روز تاسوعا که مردم به یاد علمدار دشت کربلا نوحه خوانی و عزاداری می کنند ، بیش از همه نوحه غم انگیز 'ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، سقای حسین، سید و سالار نیامد' به گوش می رسد.
ستون خیمه حسین (ع) که عمری در رکاب برادر جانبازی کرده بود در دشت کربلا رسم ادب را به خوبی ادا کرد تا آب برای همیشه از روی فرزند ام البنین شرمنده باشد.
مردم مومن و عزادار کرمانشاه نیز همپا با سراسر کشور با حضور پرشور در هیات های عزاداری به سینه زنی و زنجیر زنی پرداخته و یاد و خاطره رشادت های شهدای کربلا و حضرت ابوالفضل العباس (ع) را گرامی داشتند.
امروز نه تنها مردم شهر کرمانشاه، بلکه در تمامی شهرها و روستاهای استان نیز مردم در سوگ خاندان پیغمبر (ص) عزادار بودند تا عشق و ارادت خود را به ساحت این خاندان مکرم نشان دهند.
در روزشمار واقعه کربلا روز نهم محرم مصادف با تاسوعای حسینی به نام حضرت ابوالفضل (ع) نام‌گذاری شده است ، اگرچه همه شهدای کربلا در روز عاشورا به شهادت رسیدند اما هر روز از این دهه به نام یکی از شهدای کربلا نام‌گذاری شده تا شاید نسل کنونی از این بزرگواران درس زندگی و فداکاری در راه ولایت و امامت را بیاموزند و این نام‌گذاری از باب احترام است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.