فرماندار قصرشیرین در حاشیه آغاز عملیات اجرایی گازرسانی واحدهای گلخانه ای مجتمع شهید دکامی زاده در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: هزینه اجرای این طرح 300 میلیون تومان است که در نتیجه آن 42 واحد گلخانه ای مجتمع شهید دکامی زاده قصرشیرین گازرسانی می شود.
مرادعلی تاتار افزود: این شهرستان مرزی با دارا بودن 15 هکتار گلخانه، سالیانه یک هزار و 435 تن انواع محصولات گلخانه ای تولید می کند.
وی مجموع درآمد حاصل از فروش محصولات گلخانه ای قصرشیرین را 2 میلیارد و 700 میلیون تومان در سال اعلام کرد و گفت: تا پیش از این در سطح گلخانه های قصرشیرین کشت صورت نمی گرفت و متروکه بود که با تلاش و فعالیت شبانه روزی و کمک های سازمان جهاد کشاورزی، اکنون شاهد فعالیت گلخانه ها در این شهرستان مرزی هستیم.
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین نیز در این ارتباط گفت: در گلخانه حدود 10 برابر فضای آزاد، محصول تولید می‌شود و هم اکنون بیشترین سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه در این منطقه مرزی قرار دارد که این خود یک ظرفیت مناسب در بخش اقتصادی و همچنین اشتغال محسوب می شود.
مراد محمودیان فر بیان کرد: به دلیل ویژگی‌های آب و هوایی، قصرشیرین مستعدترین منطقه استان کرمانشاه برای کشت محصولات گلخانه‌ای است و به همین علت نیز تاکنون سرمایه گذاری خوبی در این بخش صورت گرفته است.
او خیار، گوجه فرنگی، انواع فلفل و توت فرنگی را از عمده محصولات گلخانه‌ای کشت شده در این شهرستان ذکر کرد و ادامه داد: اکنون دولت برای کسانی که نسبت به ایجاد گلخانه برای تولید محصولات، گیاهان و گل های زینتی از این طریق اقدام کنند، تسهیلات ویژه ای پرداخت می کند.
وی اضافه کرد که در قصرشیرین تا پیش از این، گلخانه داران مشکلات عدیده ای داشتند که اکنون آب گلخانه ها از طریق سد شهدای گمنام ( تنگه حمام ) تامین و عملیات گازرسانی به واحدها آغاز شد و مشکلات گلخانه داران حل شد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان واقع شده است.
قصرشیرین 31 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد.
3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.