به گزارش ایرنا؛ علی اصغر احمدی روز دوشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری افزود: بر پایه گزارش هایی که به دفتر رئیس جمهوری رسیده بود، دکتر روحانی دستور داد تا یک تیم به منظور بررسی عملکرد دولت به منطقه اعزام شود.
وی اظهار داشت: بر این اساس این تیم 15 نفره از روز جمعه تا امروز در مناطق مختلف زلزله زده استان کرمانشاه حاضر شد و گزارشی از روند فعالیت ها برای بازسازی مناطق زلزله زده تهیه کرده است.
وی با بیان اینکه این گزارش به استحضار رئیس جمهوری خواهد رسید، گفت: گزارش های تهیه شده نشان می دهد که در مجموع با توجه به حجم خسارت های وارد شده اقدامات دولت، یگان های امدادی، دستگاه های امنیتی و انتظامی و مردم در زمینه امداد رسانی و بازسازی مناطق زلزله زده مطلوب است.
معاون دفتر رئیس جمهوری با اشاره به تاخیر در بازسازی واحد های مسکن مهر، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی مسئول بازسازی واحدهای مسکن مهر است و باید تمام همت خود را در این راستا به کار گیرد.
احمدی همچنین به مشکلات ایجاد شده برای آسیب دیدگان در زمینه ارائه تضامین بانکی اشاره کرد و گفت: موضوع تضامین بانکی را در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد تا مشکلی در راه بازسازی مناطق زلزله زده ایجاد نشود.
وی به موضوع گرانی فولاد در کشور نیز اشاره کرد و افزود: با پیگیری های استانداری کرمانشاه و دفتر رئیس جمهوری، 92 هزار تن فولاد با قیمت قبلی تهیه و در مناطق زلزله زده توزیع خواهد شد.
معاون دفتر رئیس جمهوری بازسازی مدارس در مناطق زلزله زده را نیز مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: به غیر از 17 مدرسه روستایی، تمام مدارس مناطق زلزله زده تا اول مهر به صورت کامل به بهره برداری می رسد و مدارس باقی مانده نیز بهمن تحویل داده خواهد شد.
احمدی، اطلاع رسانی خدمات دولت به زلزله زدگان را ضعیف دانست و گفت: باید تجربیات کسب شده در زلزله کرمانشاه مکتوب و مستندسازی شود تا بتوان برای بحران های احتمالی در آینده از آنها استفاده کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7445/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.