به گزارش خبرنگار ایرنا؛ 'منصور دلشاد' از فرهنگیان بازنشسته روستای داریان شهرستان پاوه با راه اندازی یک مجموعه رفاهی تفریحی در دل انارستان های زیبای روستای داریان از توابع بخش مرکزی شهرستان پاوه رونق خاصی به گردشگری در این روستا داده است.
این کارآفرین مجموعه ای را با عنوان 'چشمه مارو' راه اندازی کرده است که اقامتگاه بوم گردی آن در میان باغات انار و چشمه سارهای زلال و سفره خانه سنتی در کنار مزارع پرورش ماهی قزل آلا فضای مناسبی را برای حضور گردشگران فراهم کرده است.
دلشاد هدف خود از راه اندازی این مجموعه را رونق گردشگری و ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: در این مجموعه 14 نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم مشغول به کار هستند.
وی افزود: بنده در کنار شغل مقدس فرهنگی اقدام به باغداری کردم و با وجود چشمه آب مارو و پیشنهاد اداره شیلات در کنار باغداری اقدام به احداث مزارع پرورش ماهی قزل آلا نمودم که هم اکنون در هر دوره 30 تن ماهی تولید می کنم.
این بازنشسته فرهنگی که به عنوان باغدار نمونه استان هم معرفی شده است، افزود: برای رونق گردشگری و اشتغال فرزندانم و تعدادی از جوانان اقدام به احداث سفره خانه سنتی و اقامتگاه بوم گردی در مجموعه خود کردم.
وی افزود: با راه اندازی اقامتگاه بوم گردی و سفره خانه سنتی که غذاهای ارگانیک از جمله ماهی قزل آلا و دیگر غذاهای محلی به همراه میوه های ارگانیگ در این مجموعه در کنار طبیعت بکر و زیبای روستا و چشمه سارهای خروشان این مجموعه مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: این مجموعه همواره مقصد گردشگرانی از داخل و خارج کشور است که همین هفته جاری ما میزبان گردشگرانی از کشور فرانسه به مدت 48 ساعت در این مجموعه بودیم.
وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی این مجموعه تاکنون بیش از پنج میلیارد ریال هزینه کرده است، گفت: تا به این لحظه هیچ تسهیلاتی از دولت دریافت نکرده ام.
دلشاد گفت: برای دریافت تسهیلات اقدام کرده است ولی تاکنون موفق به دریافت آن نشده ام.
وی افزود: مهمترین هدف من رضایت مسافران و گردشگران از حضور در این مجموعه است و تمام تلاش خود را برای این مهم بکار گرفته و خواهم گرفت.
این بازنشسته کارآفرین فرهنگی گفت: در اقامتگاه بوم گردی مجموعه تمام امکانات از جمله اینترنت برای گردشگران مهیا شده است.
روستای داریان در دامنه کوهای زاگرس و در 25 کیلومتری شهر پاوه قرار دارد که دارای مناظر بسیار بکر و زیبا و مردمانی خونگرم و میهمان نواز است.
7448/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.