به گزارش خبرنگار ایرنا، مشاور عالی استاندار کرمانشاه روز یکشنبه در این مراسم که در تالار برق کرمانشاه برگزار شد ، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین رکن فروعات دین است که متاسفانه امروزه حال خوبی ندارد.
جعفر همتی افزود: به دلیل هجمه و فضاسازی دشمنان امروزه کار امر به معروف و نهی از منکر از جنگیدن مستقیم با دشمن سخت تر شده است.
وی وضعیت امر به معروف و نهی منکر در ادارات را نیز مناسب ندانست و گفت: متاسفانه نتوانستیم آنچه شهدا، امام (ره) و مقام معظم رهبری از امر به معروف و نهی منکر در انقلاب اسلامی کشور انتظار دارند، عمل کنیم.

** امر به معروف و نهی از منکر یک اصل عقلی، فطری و جهانی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در مراسم ، امر به معروف و نهی از منکر را یک اصل اساسی فطری، عقلی و جهانی دانست که فقط اختصاص به مسلمانان ندارد.
آیت الله مصطفی علما ، هدف از امر به معروف و نهی از منکر را تربیت انسان اعلام کرد و گفت: اساس و محتوای قرآن کریم نیز امر به معروف ها و نهی از منکرها است و اساسا بعثت 124 هزار پیامبر نیز به خاطر تربیت انسان بوده است.
آیت الله علما در ادامه بخشی از وجود انسان را طغیانگری و سرکشی معرفی کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در همه جوامع دنیا وجود دارد.
وی هدف سیدالشهدا (ع) را همان گونه خود ایشان فرموده اند ، احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر مانند قفل بند های بناهای ساختمانی جامعه را سالم و ارتقا می دهد.

** انقلاب اسلامی برگرفته از عاشوراست
فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این آیین امر به معروف و نهی از منکر را اصل اساسی قیام عاشورا دانست و گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشوراست و برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
سردار بهمن ریحانی ، در ادامه مهم ترین معروف ها را کمک به استحکام پایه های نظام و بدترین آنها را مربوط به تهدیدهای نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کرد.
او در ادامه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی خدمات فراوانی انجام داد که بیان نشده از مدیرانی که خدمات نظام را گزارش نمی کنند و با قاطعیت از نظام مقابل هجمه های دشمنان دفاع نمی کنند ، انتقاد کرد.
ریحانی در ادامه سلب اعتماد مردم از نظام را بزرگترین منکر ممکن در شرایط فعلی یاد کرد گفت: مهم ترین پشتوانه انقلاب اسلامی پشتوانه مشروع مردمی آن است که باعث خنثی شدن تمام فتنه ها است و دشمنان با آگاهی از این نکته راهبرد خبیث جدایی مردم از نظام را چشیده اند.
وی امید دادن به مردم را بزرگترین امر به معروف در شرایط کنونی دانست که با خدمات صادقانه به مردم ممکن می شود.
او اضافه کرد: سیاه نمایی و فضاسازی دشمنان باعث شده ذهنیت مردم با واقعیات و دستاوردهای نظام تطابق نداشته باشد و این جدایی ذهنی بسیار تهدید آمیز است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.