به گزارش خبرنگار ایرنا ، هوشنگ بازوند روز شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری کرمانشاه افزود: واحدهای تملک شده توسط بانک ها یا باید به بخش خصوصی فروخته شود و یا اینکه با سرمایه گذاری هلدینگ بانک ها دوباره احیا شوند.
وی تاکید کرد: با توجه به بیکاری استان این ظرفیت ها نمی تواند راکد بماند لذا تا پایان سال این طرح ها احیا شوند چرا که ظرفیت های بزرگی برای ایجاد اشتغال محسوب می شوند.
بازوند ، رویه بانک ها در واگذاری پروژه های تملک شده و تعیین تکلیف آنها را خوب ندانست و گفت: انتظار دارید مردم چه برداشتی از این رویه بانک ها داشته باشند.
به گفته محسن رستمی ، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت کرمانشاه موضوع واگذاری هشت واحد مهم صنعتی غیرفعال در دستور کار قرار دارد.
او بیان داشت: واگذاری واحدهای در حال فعالیت راحت تر از واگذاری واحدهای راکد است اما با این حال هیات های سرمایه گذاری در راه استان هستند تا در خصوص واگذاری واحدهای راکد با آنها مذاکراتی انجام بشود.
بهزاد جلیلیان ، رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: این بانک 9 واحد تملیک شده خود را هر ماه به مزایده می گذارد اما تاکنون خریداری نداشته است.
او از سفر مدیر اموال تملیکی بانک ملی کشور به کرمانشاه خبر داد و گفت: قرار است شرایط ویژه ای برای این واحدها در نظر گرفته شوند تا قابل واگذاری باشند.

**ساختمان پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی
در ادامه جلسه نیز موضوع تکمیل ساختمان پارک علم و فتاوری جهاد دانشگاهی مطرح شد که استاندار کرمانشاه در این خصوص بیان داشت: قرار است امسال این پروژه جمع بندی شود لذا باید جدی گرفته شود.
به گفته وی ، مقرر شده تا پایان سال نمای ساختمان و نیز پنج طبقه از ساختمان به اضافه کل طبقات ساختمان های میانی تکمیل شود.
او افزود: به این منظور هفت و نیم میلیارد تومان از بودجه استان و نیز هفت و نیم میلیارد تومان از بودجه کشوری پارک علم و فناوری در نظر گرفته شده است.
بازوند بیان داشت: تکمیل کل پروژه نزدیک به 40 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که از وام محل فاینانس برای ساخت آن می توان استفاده کرد.

** بازارچه مرزی تیله کوه
در ادامه جلسه موضوع بازارچه مرزی تیله کوه و قانونی کردن فعالیت کوله بری در این بازارچه مطرح شد که محسن دارابی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: ما سه بازارچه مرزی شوشمی ، شیخ صله و تیله کوه را در مرز با اقلیم کردستان داریم و سال گذشته بعد از زلزله تا بهمن ماه هر سه بازارچه از طرف دولت مرکزی عراق تعطیل شد.
او ادامه داد: 2 بازارچه مرزی شوشمی و شیخ صله دوباره فعال شده است اما دولت مرکزی عراق تا الان با فعال شدن بازارچه مرزی تیله کوه موافقت نکرده است.
وی تاکید کرد: فعالیت بازارچه مرزی نیازمند توافق با دولت مرکزی عراق است و صرف توافق با اقلیم کردستان کافی نیست و متاسفانه دولت مرکزی عراق تیله کوه را به عنوان بازارچه مرزی قبول ندارد.

** بیمارستان پاوه
در ادامه جلسه موضوع بیمارستان پاوه مطرح شد که به گفته علوم پزشکی کرمانشاه صد درصد تجهیزات آن خریداری شده است و فقط موضوع تحویل ساختمان بیمارستان از طرف راه و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی باقی مانده است.
راه و شهرسازی نیز وعده داد که تا پایان شهریور ساختمان این بیمارستان را تحویل موقت می دهد.
استاندار کرمانشاه نیز گفت: قرار شده تا مهر ماه بیمارستان افتتاح شود و اگر علوم پزشکی در نصب تجهیزات بیمارستان تعلل کند تا پایان سال نیز شاهد افتتاح بیمارستان نخواهیم بود.

** بهبود فضای کسب و کار
آخرین موضوعی که در جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شد موضوع بهبود فضای کسب و کار استان بود.
در این خصوص نیز هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: این موضوع صرفا به دولت مربوط نمی شود بلکه به کل مجموعه حاکمیت ارتباط دارد.
وی تاکید کرد: اگر ویروس بدی فضای کسب و کار در جامعه ای باشد کل مجموعه را در بر خواهد گرفت.
حاتمی ، تجربه کشورهای موفق را در این زمینه به دلیل تمکین به قانون دانست و بیان داشت: تمکین به قانون در شرایط بحرانی خودش را نشان می دهد هر اقدامی که می کنیم حتی در شرایط بحرانی باید متکی به قانون باشد.
او افزود: شاخص های ما در بهبود فضای کسب و کار پخته نیستند اما به تدریج داریم بلوغ پیدا می کنیم.
وی موضوع تعیین فضای کسب و کار از دید اتاق بازرگانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مالیات گیری و رفتار ممیز مالیاتی بر شاخص بهبود فضای کسب و کار بسیار مهم است.
او اولین گزینه کشورهای مختلف در بهبود فضای کسب و کار را در بحث الکترونیکی کردن خدمات دانست و ادامه داد: استان کرمانشاه از سال 93 پایلوت استان مجازی بود اما دچار وقفه هایی در این زمینه شده ایم که باید به روز شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در پایان تاکید کرد: لازمه بهبود فضای کسب و کار این است که این موضوع مدام در دستور کار مدیران استان قرار بگیرد و اینکه شاخص به شاخص آن تعریف بشود.
استاندار کرمانشاه نیز در این خصوص بیان داشت: موانع به خوبی شناخته شده و راهبردها نیز خوب تعریف شده اند اما راهکارها شفاف نیستند که باید در این زمینه اقدام شود.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.