مهرداد سالاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و در راستای کمک به مردم در تهیه به موقع و ارزان، این مصالح از واحدهای سنگ شکن محلی مناطق زلزله زده تهیه و تامین می شود.
او در ادامه به تجمع تعدادی که خود را از اهالی روستای «دستک علیا» سرپل ذهاب دانسته و به فعالیت واحد سنگ شکن در مجاورت این روستا اعتراض داشتند، گفت: جای تعجب دارد که در حادثه زلزله آبان سال گذشته، بعضی مردم از شهرهای مختلف به یاری زلزله زدگان شتافتند و همه مسئولان و مردم به دنبال بازسازی ابنیه خسارت دیده هستند، اما عده ای مخالف کمک به زلزله زدگان هستند.
او تاکید کرد که ما انتظار داریم این گونه افراد به فکر مردم مناطق زلزله زده باشند و در این راستا با برنامه های دولت همراهی بیشتر و بهتری داشته باشند.
وی اظهار داشت: با وجود کمبود مصالح ساختمانی به ویژه شن و ماسه وهمچنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی، تولید مصالح در معادنی که اراضی آن متعلق به منابع طبیعی بوده در دستور کار قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: معاون شن و ماسه متعلق به دولت است که فاصله معقولی با روستای دستک علیا دارد و همچنین می تواند با کمتر از نصف قیمت مصالح مورد نیاز زلزله زدگان را تامین کند.
سالاری تاکید کرد که دولت به هیچ وجه اجازه نمی دهد حقوق مردم زلزله زده بنا بر درخواست چند نفر که هیچگونه روحیه همکاری و همراهی با زلزله زدگان را ندارند ضایع شود و مردم مجبور شوند شن و ماسه را از استان ها و شهرستان های دیگر با چندین برابر قیمت خریداری و حمل نمایند.
وی تصریح کرد که فرماندار، بخشدار و دهیار موظف هستند همراه با مراجع قضایی جلوی کسانی که می خواهند از سرعت بازسازی و خدمات دولت به زلزله زدگان بکاهند را بگیرند و با این افراد که هیچ حقی در این مورد ندارند ، برخورد قاطع کنند.
در جریان سفر اخیر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استاندار کرمانشاه به سرپل ذهاب عده ای از اهالی روستای دستک علیا در اعتراض به فعالیت واحد سنگ شکن در این روستا که با انفجارهای متعدد باعث تخریب طبیعت، سلب آسایش اهالی و محدودیت کار کشاورزان شده است مقابل فرمانداری سرپل ‌ذهاب تجمع کردند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.