به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات فرمانداری سرپل ذهاب، با بیان اینکه زلزله در کنار آسیب ها، فرصت هایی را نیز برای منطقه ایجاد کرد‌ه است، افزود: یکی از این فرصت ها، فراهم شدن امکان بازسازی خانه های آسیب پذیر و خشتی در مناطق زلزله زده است.
وی اظهار داشت: این گونه واحدهای مسکونی امکان دارد در صورت وقوع دوباره زلزله مهیب ویران شود و در همین راستا نیز کار بازسازی آنها با اولویت اساسی در دست اقدام است.
وی بیان کرد: ساکنان این واحدهای مسکونی در مناطق مختلف استان با وجود زلزله های اخیر تا زمانی که بازسازی منازل آنها به پایان برسد در کانکس به سر می برند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: با رایزنی صورت گرفته 90 هزار تن آهن آلات مورد نیاز مناطق زلزله زده با قیمت بورس تامین شده است و پنج هزار تن آن از روز شنبه هفته آینده بارگیری و به سرپل ذهاب ارسال خواهد شد.
سالاری گفت: مشکل سیمان نیز در مناطق زلزله زده با عقد 2 قرارداد جدید رفع شده است و با پیگیری های صورت گرفته 60 هزار تن سیمان با قیمت یارانه ای و 15 هزار تن نیز به صورت رایگان به مقادیر قبلی افزوده شده است تا روند ساخت و سازها شتاب گیرد.
وی افزود: برنامه زمانبندی برای پایان کار بازسازی در شهرهای زلزله زده غرب کرمانشاه تا پایان سال 98 است و به دنبال کاهش این زمان تا پایان نیمه نخست سال یاد شده هستیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.