دکتر ابراهیم شکیبا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای موفق آمیز عملیات جونده کشی و سمپاشی در مناطق زلزله زده استان گفت: پس از انجام این عملیات که طی چند مرحله صورت گرفت، عملیات مه پاشی نیز به منظور مبارزه با حشرات و ناقلین بیماری در 2 مرحله و با فاصله 10 روز در روستاها و حاشیه شهرهای دارای کانون آلودگی این مناطق در حال انجام است.
وی حجم عملیات مه پاشی در مرحله اول را تاکنون بیش از 953 هزار و 377 متر مربع اعلام کرد و افزود: پس از پایان مرحله اول؛ مرحله دوم نیز از 22 شهریور ماه سال جاری آغاز می شودد.
شکیبا در خصوص اهمیت و تأثیرگذار بودن این عملیات، اظهار داشت: اجرای این برنامه با نظارت کارشناسان بهداشت محیط و بیماری ها در حال اجراست و نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری های منتقله توسط ناقلین دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.