رضا زارعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شروع برداشت انجیر از باغات استان از 15 مرداد، گفت: برداشت انجیر از باغات استان به طور معمول تا پایان شهریورماه ادامه دارد.
وی سطح زیرکشت باغات انجیر استان را 737 هکتار اعلام و تصریح کرد: از این میزان 77٫5 هکتار غیرمثمر و 659٫5 هکتار باغات مثمر است.
زارعی تصریح کرد: با توجه به برداشت صورت گرفته تا به امروز، پیش بینی می شود تا پایان شهریور بیش از 6 هزار و 62 تن انجیر از باغات استان برداشت شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین برداشت انجیر از باغات دالاهو و پاوه است، گفت: این 2 شهرستان به ترتیب با 501 هکتار و 118 هکتار بیشترین سطح باغات انجیر استان را به خود اختصاص داده اند و بعد از آنها شهرستان گیلانغرب با اختلاف زیاد و با 31 هکتار در رتبه بعدی قرار دارد.
زارعی با اشاره به پرورش چهار رقم انجیر در استان، گفت: به ترتیب ارقام منجیفی، شام (انجیر سیاه)، باباملی و ازمیر بیشترین ارقام پرورشی انجیر در استان هستند.
وی از انجیر منجیفی به عنوان اعلاترین رقم انجیر کشور نام برد و افزود: این نوع انجیر هم اکنون در استان های مشهد و تهران با نام انجیر کرمانشاه به فروش می رسد که بسیار هم پرطرفدار است.
زارعی تصریح کرد: این نوع انجیر طلایی رنگ است و قابلیت خشک کردن دارد که در خود استان داخل اتاقک هایی دودی شده و خشک می شود و سپس به استان های دیگر ارسال می شود.
40 هزار و 66 هکتار باغ مدرن و سنتی در استان کرمانشاه وجود دارد که از این میزان 33 هزار و 500 هکتار بارور است و سالانه 300 هزار تن انواع محصولات از این باغات تولید می شود.
کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
انگور، انجیر، سیب، گیلاس، خرما، مرکبات، زیتون و گردو عمده محصولات باغی استان کرمانشاه است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.