به گزارش ایرنا، فضل الله رنجبر روز سه شنبه در نشست ستاد خدمات سفر که در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: خدمات سفر در بعد گردشگری بسیار اثرگذار است و از مسئولان تقاضا می شود مصوبات خدمات سفر را جدی بگیرند.
وی با تاکید براینکه استفاده از ظرفیت های گردشگری راهکاری برای کمک به اشتغال و رونق اقتصادی است، افزود: در حوزه شهرستان کرمانشاه با وجود داشتن طاق بستان، تکیه معاون الملک، بازارهای سنتی و برخی اماکن تاریخی می توانیم زمینه جذب گردشگران بیشتری را فراهم کنیم.
رنجبر ادامه داد: هرمسئول و مدیری با توجه به وجدان و تعهدی که نسبت به مردم دارد باید برای ماندگاری مسافر در شهر کرمانشاه اقدام کند.
وی پاسخ به سوالات مربوط به کمیت و کیفیت ماندگاری مسافران را راهکاری برای پیشرفت در حوزه گردشگری عنوان کرد و گفت: به صورت معمول بوستان های شهر همانند شهدا و شرقی مکانی برای اسکان و استراحت مسافران است.
فرماندار کرمانشاه یادآور شد، از معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تقاضا دارم با همکاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری از این فضاها بازدید مستمر انجام دهند و حتی فرم نظرسنجی را در اختیار مسافران قرار دهند.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر نظافت شهری به ویژه در مناطق گردشگری همچون بازار سنتی اعمال شود و در این راستا میراث فرهنگی نیز طرحی ارائه دهد.

** ساماندهی سراب نیلوفر به شرکت توسعه گردشگری واگذار شود
وی از وضعیت نامناسب سراب نیلوفر ابراز نارضایتی کرد و گفت: زمین های وقفی این منطقه تحویل دادگستری است، از همین رو دادگستری به علت مشغله زیاد فرصتی برای نظارت بر عملکرد این شرکت توسعه گردشگری را ندارد از همین رو لازم است که این واگذاری به شرکت توسعه گردشگری باز گردد و توافقی در این زمینه حاصل شود تا شاهد ساماندهی بهتر و بیشتر در این زمینه باشیم.
رنجبر بر بیان مشکلات و تلاش برای ساماندهی طرح سراب یاوری و ویس القرن در کارگروه گردشگری شهرستان تاکید کرد.
وی در پایان با تاکید براینکه وضعیت نظافت و زیباسازی شهر برای جذب گردشگر بسیار مهم است ، افزود: باید به سمت احیای سنت ها برویم و مسافران را به حال خود رها نکنیم.
شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.