به گزارش خبرنگار ایرنا، فیض الله منصوری روز دوشنبه در کارگاه آموزشی فضای مجازی که در معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، آسیب های اجتماعی را رفتار و عملکرد خلاف هنجارها و ارزش های رسمی ( قوانین) غیر رسمی (عرفی) جامعه تعریف کرد.
وی اظهار داشت: کرمانشاه در آسیب های اجتماعی مانند فقر، اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق و ایدز در رده های بالای کشور قرار دارد و تاکنون 18 نوع آسیب اجتماعی جدی در این استان شناسایی شده است.
او دلیل بروز اکثر آسیب های اجتماعی را فقر فرهنگی و اقتصادی برشمرد و افزود رسانه ها نقش موثر و سنگینی در پیشگیری ، کنترل و حل مسائل اجتماعی برعهده دارند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه هدف از برگزاری این کارگاه را ، استفاده از تجربیات ، ایده های اصحاب رسانه دانست و گفت: رسانه ها با توجه به نوع فعالیت و ارتباطی که با افراد جامعه دارند می توانند بهتر ایده و راهکار حل آسیب های اجتماعی را ارائه دهند که کاربردی باشد و در این راستا آموزش خبرنگاران در دستور این نهاد قرار گرفته است.
منصوری در پایان خواستار ارتباط تنگاتنگ رسانه‌ها با مراکز علمی و دانشگاهی برای حل مشکلات اجتماعی استان شد و اظهار داشت: رسانه ها با اطلاع رسانی و هشدارهای به موقع آسیب های اجتماعی به افراد و مسئولان جامعه آگاهی بخشی می کنند.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه شامل 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر و 86 دهستان است.
8066/3209
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.