کامران کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این گردهمایی که در سرسرای خوشه وزارت جهاد کشاورزی و با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ومعاونان وزیر برگزار شد، امیر فتاحی از کشاورزان روانسری به عنوان نخودکار نمونه کشوری انتخاب شد.
وی تصریح کرد: سطح زیرکشت محصول نخود این کشاورز 6 هکتار بود که توانسته است 2 هزار و 872 کیلو از هکتار برداشت کند.
مدیر جهاد کشاورزی روانسر اضافه کرد: این کشاورز در روستای «خانیله» بخش مرکزی روانسر به کشت نخود اقدام کرده بود و امید میری نیز به عنوان کارشناس پهنه ایشان فعالیت می کرد.
کریمی اظهار داشت: سالیانه در بیش از 15 هزار هکتار از اراضی شهرستان روانسر کشت نخود صورت می گیرد که پنج هزار هکتار آن به صورت پاییزه کشت می شود.
وی با بیان اینکه 98 درصد کشت های نخود در شهرستان روانسر به صورت ماشینی کشت می شود، ادامه داد: خوشبختانه گرایش کشت نخود از بهاره به پاییزه در چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته است.
در ششمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی 98-97 ، موضوعات مهم بخش کشاورزی شامل میزان بارندگی، اصلاح الگوی کشت و افزایش بهره‌وری آب، توسعه مکانیزاسیون، گسترش گلخانه ها و سایر چالش های این بخش مورد توجه قرار گرفت و در پایان این گردهمایی از برگزیده‌های بخش کشاورزی شامل بهره برداران، مسئولان، محققان و ... تجلیل شد.
میزان تولیدات کشاورزی سالانه شهرستان روانسر 295 هزار و 321 تن است که در این میان محصولات زراعی با تولید 254 هزار و 561 تن در سال بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
شهرستان روانسر دارای 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این مقدار 16 هزار هکتار آبی و مابقی دیم است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.