به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این همایش مشاور عالی استاندار کرمانشاه با قدردانی از مجاهدت ها و تلاش های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: امنیت و آسایش کنونی را مرهون و مدیون از خودگذشتی شهدا و ایثار رزمندگان هستیم.
جعفر همتی، رهبری امام (ره) و انسجام و اتحاد ملی را رمز موفقیت ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی دانست و افزود: امروز هم همچنان نیاز به تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب و حفظ اتحاد و انسجام برای عبور از مشکلات داریم.
او کرمانشاه را یکی از استان های مقدم در جنگ دانست و گفت: این استان از سه جبهه با دشمن بعثی و ضد انقلاب می جنگید و در این راه 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که از این تعداد یک هزار و 400 شهید اهل سنت و 700شهید اهل حق بودند.
او با بیان اینکه همه اقوام و مذاهب و ادیان در پیروزی ملت ایران در برابر دشمن بعثی نقش داشتند، گفت: پیروزی در جنگ ناشی از اتحاد و انسجام ملی همه اقوام و مذاهب و ادیان کشور بود.
همتی بر حفظ وحدت و انسجام در شرایط فعلی در برابر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: نباید به دشمن بهانه داد بلکه باید دست به دست هم بدهیم و کشور را از آسیب دشمنان دور نگه داریم.
او امسال را چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد که باید دستاوردهای انقلاب را برای نسل جدید بازگو کرد تا با خدمات نظام و دولت آشنا شوند.
یکی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس نیز در این همایش با تاکید بر پیروی از آرمان های شهدا و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: امروز هم شاهد هجمه دشمنان انقلاب به ملت ایران هستیم که در این هجمه همه ملت ایران باید دفاع کنند.
محمد نمکیان افزود: انقلاب اسلامی امسال وارد چهلمین سال خود می شود و ما همچنان با اقتدار و عزت راه پیشرفت را طی می کنیم و از دشمنان هراسی نداریم.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در طول هشت سال جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر جنگ بود.
در دوران جنگ تحمیلی بیش از 30 عملیات کوچک و بزرگ در استان کرمانشاه انجام شد.
در این همایش که 350 نفر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از آنان تجلیل شد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.