به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی روز یکشنبه در نشست خیران مسجد ساز در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه افزود: بعد از 40 سال می گوییم مسجد نیست این بد است.
او تاکید کرد: اگر بخواهیم مملکت اسلامی بشود؛ آموزش و پرورش و دانشگاه ها را باید اصلاح کنیم و به جای تمرکز بر محفوضات بی خاصیت به سمت مهارت آموزی پیش برویم ضمن اینکه نهادهای فرهنگی کشور چرا برای 100 روز تعطیلات تابستانی دانش آموزان، دانشجویان و معلمان برنامه ای ندارند؟
قرائتی با اشاره به وجود ده ها هزار پایان نامه بی خاصیت گفت: نظام آموزشی ما فلج است و برای همین خاک آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید عوض بشود ، برای همین نه تنها دیپلم ها و لیسانس های ما چیزی بلد نیستند بلکه به عنوان مثال دکتری کشاورزی ما چرا نمی رود روش کاشت گوجه فرنگی را در ژاپن یاد بگیرد و در کشور ترویج بدهد؟
وی ادامه داد: دست های بی خاصیتی که مهارت ندارند صاحب شغل نیز نمی توانند بشوند و ازدواج بکنند از طرفی دولت نیز نمی تواند سالیانه برای یک میلیون نفر شغل ایجاد کند.
رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به مهندسی خداوند در آفرینش لب انسان گفت: مهندسان ما باید از خدا یاد بگیرند اگر انگشت شصت را ایجاد نمی کرد نمی توانستیم قلم و بیل به دست بگیریم.
قرائتی با انتقاد از معماری کشور در تحقق معماری اسلامی اظهار داشت: سالنهای ساخته شده ما فقط یک منظوره هستند به عنوان مثال در آمفی تئاترها دیگر نمی شود نماز خواند.
او نمونه موفق معماری را مرقد امام خمینی (ره) دانست که شبها پذیرای خواب چند هزار نفری است که قادر به پرداخت پول هتل و مسافرخانه نیستند.
قرائتی تاکید کرد: لازم است در مملکت داری مقداری خودمان را جمع و جور بکنیم.
او افزود: متاسفانه بازی های ما جدی و جدی های ما بازی شده و به واجبات نرسیدیم و چون همه ما می میریم لذا باید به گونه ای زندگی کنیم که در قیامت پشیمان نشویم.
رییس ستاد اقامه نماز کشور بر مطالعه طلاب تاکید کرد و گفت: پیش نماز باید هر روز علم جدید داشته باشد و برای این کار لازم است هر روز مطالعه کند و این دیپلم ، لیسانی ، سطح یک و 2 کافی نیست.
قرائتی ادامه داد: باید در نهضت قرآن آموزی در استفاده از تابستان و حتی استفاده از آب و خاک در کشور بازنگری کنیم.
به گفته وی ، فضای مجازی مدام دارد سرکه جمهوری اسلامی را اضافه می کند تا ترش بشود و مردم را از آن دلزده کند ، برای همین باید مسئولان و خیران با کار و تلاش و خدمت کام مردم را شیرین کنند.
او خطاب به خیران مسجد ساز گفت: نباید منتظر دولت باشید چرا که کسی که خودش ماه را در ماه رمضان می بیند دیگر نیازی به مرجع تقلید ندارد.
قرائتی در ادامه از تعطیلات زیاد کشور انتقاد کرد و گفت: حتی در روزهای جمعه فقط برای یک ساعت نماز جمعه توصیه به تعطیلی شده است و در مابقی ساعات باید کسب و کار جریان داشته باشد.
رییس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به روحانیان مستقر در شهرهای مذهبی نظیر قم، مشهد و نجف به استثنای طلبه ها و مدرسان حوزه بیان داشت: طبق آیه قرآن کسانی که سواد دین دارد باید هجرت کنند و اگر از جایشان تکان نخورند ذره ای نباید حمایت بشوند، مردم دوستشان نداشته باشند و به آنها پست حکومتی نیز داده نشود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با استناد به آیات قرآنی ، قرآن و نماز را ذکر دانست و گفت: کسی که به اینها اعتنا نکند زندگیش پر از نکبت می شود و اگر عمر و پول در راه حق صرف نشود 2 برابرش در راه باطل تلف می شود.
قرائتی بیان داشت: چون نسبت به نماز در کشور کم گذاشته ایم دچار این همه مشکل در کشور از جمله اختلاس ها شده ایم.
به گفته او ، البته پول آمریکایی ها نیز در راه باطل تلف می شود نمونه اش هزینه های این کشور در سوریه و یمن است.
او تاکید کرد: در اموری مانند مسجد سازی یا باید حق مطلب ادا شود و یا اینکه هر آنچه که در توان است انجام بشود.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.