به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آوه زین واژه ای کُردی به معنای محل زایش آب است، جشنواره ای به این نام را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با همکاری شرکت آبفا روز پنجشنبه برگزار کرد تا برای مدیریت مصرف آب اقدامی فرهنگی کند.
در این جشنواره از عروسک آوه زین نیز رونمایی شد و در طول برنامه پیام هایی در ارتباط با مدیریت مصرف آب به کودکان و نوجوانان حاضر در جشنواره انتقال می داد.
کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری شهرستان روانسر در این جشنواره 2 نمایش سرود زیبا در ارتباط با آب اجرا کردند که مورد استقبال قرار گرفت.
'فرنگیس حیدرپور' شیرزن قهرمان گیلانغربی نیز در این جشنواره حضور داشت و به عنوان سفیر آب معرفی شد و دقایقی برای کودکان و نوجوانان از خاطرات خود و همچنین لزوم صرفه جویی در مصرف آب صحبت کرد.
او گفت: برای دفاع از آب و خاک کشور عزیزم با تبر یک افسر ارتش بعث عراق را به هلاکت رساندم و یکی دیگر را نیز اسیر و تحویل نیروهای ایران دادم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز در این جشنواره خواستار همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه ه ای مرتبط برای مدیریت مصرف آب شد و گفت: کمبود آب جدی است و یکی از راهکارهای مدیریت مصرف فرهنگسازی در میان کودکان و نوجوانان می باشد.
ابراهیم مرادی، پیشنهاد داد از کودکان و نوجوانان به عنوان سفیران آب در راستای ترویج مصرف منطقی و صحیح آب در خانواده ها استفاده شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در این جشنواره به تاثیرات فعالیت های فرهنگی در تحقق اهداف اشاره کرد و گفت: فرهنگسازی در مورد موضوعاتی مانند مدیریت صحیح آب را باید از میان کودکان شروع کرد.
عباس سروری به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: امسال با همکاری دستگاه های فرهنگی برنامه های شاد و پرمحتوا به محوریت کودکان و نوجوانان در نظر گرفته ایم.
کودکان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در حاشیه این جشنواره، در قالب نقاشی، روزنامه دیواری و شعر به موضوع کمبود آب پرداخته بودند.
پخش چندین کلیپ با موضوع فعالیت های کانون پرورش فکری و مصرف آب از دیگر بخش های این جشنواره بود.
در پایان این جشنواره به بیش از 30 تن از کودکان و نوجوانان برگزیده در مسابقات داخلی و خارجی با اهدای جوایزی تجلیل شد.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 21 درصد از این جمعیت زیر 15 سال سن دارند.
حدود 40 هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان زیرپوشش برنامه های کانون پرورش فکری هستند.
کانون در تمام 14 شهرستان استان فعال است و در مرکز استان هم 14 مرکز دارد.
همچنین استان کرمانشاه، 369 هزار مشترک آب دارد که از این تعداد 220 هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.