روح الله عباسیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: مدارس تخریبی که در شهر سرپل ذهاب در حال ساخت و ساز هستند برای اول مهر تحویل داده نمی شوند.
مدیر آوزش و پرورش سرپل ذهاب از وجود 19 فضای آموزشی آماده برای اول مهر خبر داد و افزود: 11 مدرسه در داخل شهر بر اثر زلزله تخریب و در حال احداث است.
عباسیان یادآور شد، سه مجتمع ورزشی نیز در دست ساخت و ساز است و بیشتر مدارس تخریبی در حال احداث در روستاهای سرپل ذهاب تا اول مهر قابل بهره برداری است.
وی افزود: برخی مدارس تخریبی از پیشرفت 80 درصدی، بیشتر و یا کمتر برخوردارند و هرکدام از آنان ممکن است در ماه های متعددی تحویل داده شود و می توان گفت که به احتمال قوی، مدارس تخریبی تا پایان سال تحویل داده می شوند.
این مسئول یادآور شد، نزدیک به 16 هزار دانش آموز در شهرستان سرپل ذهاب وجود دارد.
زلزله 7.3 دهم ریشتری 21 آبان استان کرمانشاه علاوه بر واحدهای مسکونی، لطمات زیادی را هم به واحدهای آموزشی وارد کرد تا جایی که 78 مدرسه با 415 کلاس درس در شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و گیلانغرب به صورت کلی تخریب و غیرقابل استفاده شده است.
تعداد کل مدارس در مناطق زلزله زده 757 مدرسه با 2 هزار و 854 کلاس درس است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.