سید رسول حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع واحدهایی که به بانک های عامل معرفی شده اند ، تاکنون مالکان یک هزار و 620 واحد مسکونی با عقد قرارداد با بانک های عامل ، تسهیلات بازسازی را دریافت کردند و بقیه هم در حال طی مراحل بانکی هستند.
پس از وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری در غرب کرمانشاه ، استان های خراسان رضوی ، اصفهان ، مازندران و همدان به عنوان معین ستاد بازسازی ، کار بازسازی و ساخت و ساز در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب را بر عهده دارند.
وی اظهار داشت: ستاد بازسازی استان مازندران پس از وقوع زلزله 7 و 3 دهم ریشتری آبان پارسال ، کار ساخت واحدهای مسکونی در محله های پاونار ، زعفران ، شهرک جهاد ، روبروی حرم احمد ابن اسحاق (ره) تا خیابان ساحلی ، مسکن مهر شهید الوند و فولادی در سرپل ذهاب را بر عهده دارد.
این مقام مسئول بیان کرد: عملیات آواربرداری و پی کنی 2 هزار و 100 واحد آسیب دیده ، فونداسیون یک هزار و 365 واحد مسکونی ، آرماتوربندی یکهزار و 450 واحد ، دیوار چینی 356 واحد ، اسکلت بندی 900 واحد ، اجرای سقف 625 واحد و نصب درب و پنجره 50 واحد مسکونی در سرپل ذهاب پایان یافته است.
حسینی ، افزود: همچنین یکهزار تن از مستاجران واحدهای تخریبی برای دریافت تسهیلات معیشتی به بانکهای عامل معرفی شدند که 900 متقاضی ، تسهیلات مورد نیاز را دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: همچنین 650 مالک نیز برای دریافت تسهیلات معیشتی به بانک های عامل معرفی شدند که از سوی بانک ها تسهیلات مورد نیاز تاکنون به 500 متقاضی پرداخت شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.