سعیده فهیم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: برای تحقق این هدف از همکاری و رایزنی فرمانداری ها و بخشداری ها نیز استفاده شده است.
وی ادامه داد: به دلیل گستردگی مسایل مربوط به حوزه بانوان، فعالیت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز علاوه بر امور مربوط به زنان، خانواده و کودک را هم در بر می گیرد.
فهیم معتقد است، چون بانوان پایه و اساس خانواده را تشکیل می دهند، از همین رو رسیدگی به امور مربوط به آنان یکی از اولویت ها و اهداف کاری ما است.
فهیم ادامه داد: استان کرمانشاه از لحاظ نرخ بیکاری، آمار بالایی دارد و بدیهی است که بیشتر مشکلات از بیکاری نشات می گیرد از همین رو یکی از اولویت های کاری ما، شناسایی بانوان کارآفرین است.
فهیم یادآور شد، در جلسه ای که به زودی با حضور بانوان کارآفرین و استاندار کرمانشاه برگزار خواهد شد مشکلات و خواسته های این قشر از افراد توانمند جامعه مطرح خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: همچنین در بحث تاب آوری، کلاس های متعددی در نقاط محروم و آسیب خیز برپا شده و در حال برگزاری است و از سوی دیگر سعی داریم برای پیشگیری از طلاق، مبارزه با آسیب های اجتماعی و حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست اقدام هایی انجام دهیم.
وی در خصوص اشتغال زنان روستایی نیز اظهار داشت: قرار براین است جلسه ای با حضور بخشداران و دهیاران برگزار تا در زمینه اشتغال زنان رایزنی شود و از سوی دیگر در تلاش هستیم بازارهای فروش دایم برای محصولات خانگی زنان روستایی برپا کنیم.
از جمعیت حدود 2 میلیون نفری استان کرمانشاه ۵۰/۴ درصد مردان و ۴۹/۶ درصد را زنان تشکیل می دهند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.